Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook 2010

Outlook 2010

Har installerat... Outlook 2010 men får det inte att fungera då jag inte kommer längre än till detta meddelande:

The connection to Microsoft Exchange is unavailable.
Outlook must be online or connected to complete this action.

Är det fel på servern eller kan jag ändra något?
Webbmailen fungerar som den ska men det vore bättre att ha e-posten i datorn och smidigare.
Det verkar som om jag inte kan göra så mycket mer än att avinstallera och börja om i nuläget.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

och varför göra en ominstallation om du nyligen har instalerat det????

med stor sannolikhet är det dina instälningar för att logga in på mailservern
som är problemet

och för att hjälpa dig , måste du tala om vilket leverantör det är.

@telia, @comhem osv alla har olika varianter

kör du @hotmail,@livemail , @outlook osv som är microsoft, så ställer det in sig självt
Det är jobbmailen på vår server, Microsoft Exchange webbmail som jag har nu. Har inte fått svar från IT killen där eller så har han somnat om som vanligt..
Det känns som om jag inte kan göra så mycket egentligen eftersom den stänger ner när jag klickar OK på nedanstående meddelande som jag får när jag får rutan med check name och sever adress att prova med, har provat allt jag kan hitta i webbmailen som ska vara tänkt serveradress.

Can not open your default e-mail folders.
The file C:\Users\Jan\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Private Folders.ost is not an Outlook data file (.ost)

Vet inte om det hjälper att ändra något i registret om det har blivit fel värde där.
Såg något om det på Microsofts sida men då behöver jag en reg kod som är ok och inte ställer till det än mer..
du ska ta det med din it-avdelning
du kan inte mixtra själv
Annons
Nä ingen risk jag vill göra det, har väntat på svar ett tag och vill få lite klarhet i det hela bara. IT-avd är en kille som är väldigt seg på att komma till skott och det är inte bara jag som tycker det... Så man blir lite otålig till slut.
allt är en fråga om prioritet för dem.

att försöka stressa dem är bara att förlänga pinan

men har hen ett antal datorer i sin nät så fixar hen det när de har tid.
Försök med Svenska språket Göcke!!!
Lite jobbigt när man sitter i Polen och jobbar och vill få saker under kontroll..
IT avd är i Sverige så man är på en rymdlängdsavstånd men det tänker man inte på med dagens kommunikationsmedel
Thomas2 , hen=han/hon tycker jag passade utmärkt

Jane_e , sitter du på ett företag som inte är ditt egna , så kan det vara deras suport som kan visa vilka portar de använder i deras brandvägg.

kör du mobilt bredband, så är det ditt företags support du får hjälp via
Det är löst nu, datorn kändes inte igen på den aktuella servern. Funkade fint på de andra servrarna så man undrade lite.
skönt att det löste sig

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem