Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Inget internet på ny router

Inget internet på ny router

Vi har provat med 3 olika trådlösa routrar och får inte igång internet och utan internet inget trådlöst, vi är tvunga att gå tillbaka till vår gamla vanliga router utan trådlöst. Spelar ingen roll vad vi gör så får vi inte det att fungera. Alla säger att det är SÅ enkelt att konfigurera så man kan få internet. Min fråga är: Kan det vara så att vi måste installera något av tjänsterna som finns på bilden som bifogas? I nuläget så kör vi på IPv4 och denna är inte heller installerad utan där är bara uppgifterna ifyllda men vi har internet och nätverk på vår gamla router
http://6g6.eu/sih0-egenskaper-lokalt-ntverk.jpg

I nuläget så kör vi med en halvgammal Dlink router utan trådlöst och denna är den enda som vi har fått att fungera.
Antal svar på detta inlägg: 6
Tilläggas ska att:

Vi kör Windows 7 båda två. Kopplade in routern (Netgear var den sista som vi testade) följde instruktionerna som följde med men det fungerade ändå inte. Gick in på routerns hemsida för att kolla konfigurationen om det var nåt del där men hittade inget fel där. Internet gick ändå inte igång. Ipadress står på automatiskt identifiering, likaså dns lokalt på våra datorer.
enklast måste det ju vara att titta efter i din fungerande router, hur det är konfigurerat.

problemet borde inte vara i era datorer.
de ska hitta det nya trådlösa nätverket, och be om en nyckel. när du ber om att få använda det.
Det enda på datorn det skulle kunna vara är om brandväggen blockar trådlöst eller inte säger till om att nytt trådlöst nätverk har hittats. Har sett det på nån dator tidigare.

Annons
det kan också vara så att de trådlösa i datorerna bara kör b/g och routern ställer sig statisk i /n läge då syns inte routern

men börja i rätt ände först.
JonahHex!

Börja med att fabriksinställa routern genom att använda resetknappen med hjälp
av ett gem. Det räcker inte att bara dra ur elsladden ibland. Starta om routern. Nu är den OK!

Nästa steg blir nätverksdiagnos i datorn. Men det tar vi sen.
mac adressen var jag tvungen att fylla i på min netgear för att få det att fungera

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem