Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa en bra Laptop

Köpa en bra Laptop

Hej, nu har jag tröttnat på min gamla bärbara dator och tänkte skaffa mig en ny i prisklassen upp till 6000:- Gärna under den summan.

Jag har surfat runt på olika ställen och läst tester hit och dit men blir inte så mycket klokare, jag vill ha en med ca 15" skärm, jag har förstått att det finns mycket kunnigt folk här så nu ställer jag frågan, har ni några bra förslag eller vad är viktigt när jag ska handla?

med vänlig hälsning
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

vad ska du ha den till??
bara surfa runt??
eller som mediamaskin??
Lagra mycket bild/ljud på??

eller det värsta som går in i det priset??
Hej Göcke, jag ska mest surfa runt men även ha office installerat.
börjer!

Köp en Samsung hos NetonNet. Jag har haft några märken under årens lopp,
men jag har aldrig behövt kontakta Samsung:s support. Bra grejer.

Den har inte Windows 8 ,men det fixar man för 130:-.

Däremot har den HDMI-utgång så den kan lätt kopplas till TV:en.

Mycket att tänka på idag. Datorer skall ha pekskärm, Hdmi, Windows8 och många
USB-utgångar idag. Skall man allt det rätta idag ,så kostar en bärbar dator runt 15.000:-., men den jag föreslår kostar 4.490:-. Passar dina behov.

www.netonnet.se
Annons
På tal om kosta, Hefner han kostar på sig en hel del. Snacka om att pengar kan styra. Damen i fråga har ju sitt på det torra iofs om det händer något. En aning "lustigt" minst sagt i alla fall. Hälsn. L.
en med lös touchskärm kanske

http://korta.nu/2nb07
Jag skulle föreslå en Asus. De har nu med förlängd garantitid till tre år som ingår i priset. Prestationsmässigt bra maskiner oxå. Lycka till.
I denna sajt finns en del bärbara datorer att studera.
http://www.billigteknik.se/sv/
Hej igen, både hustrun och jag köpte varsin HP Pavilion g6-2262so på NetonNet för 4.490:- st med Windows 8 inmonterat.

Tycker att det inte är helt lätt att komma underfund med Windows 8 så där utan vidare, tar nog ett tag innan man kommer igång med allt
börjer!

HP är bra grejer. Lycka till.

Windows 8 är lite smålurigt, men du lär dig snart. Vill du växla snabbt mellan startsidan och skrivbordet så använd Windowsknappen.

Det tog mig en månad att lära mig W8Pro, så du behöver inte känna dig ensam.
Jag har lite kvar att lära ändå.

Du har troligen Windows 8 RT.
Lyssna på leiake "börjer" han vet allt och kan allt till det bästa för alla på detta forum, grattis igen.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem