Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ha tålamod

Ha tålamod

........när ni laddar hem något till datorn.

Ibland ser det ut som datorn är död, men det är en villfarelse har jag lärt mig. Jag tycker Windows är sämst med en maning att vänta. Ofta står det att detta kan
ta "several minutes!". Men det är inte riktig sant. Det skulle stå åtskilliga timmar.

Min bärbara pajade i Windows7. Jag ringer Lenovo. Trevlig support skickar mig 4 st. DVD-skivor från Frankrike. OEM ligger tydligen på 4 DVD-skivor. Otroligt.

Datorn gick inte igång med dom skivorna. Tog därför hem Ubuntu som rensade hela datorn. Kalla det julstädning.

Efter att Ubuntu var hemma på datorn, så raderade jag detta operativsystem för det är
obegripligt om man är normalbegåvad.

Nu var datorn ren som en nytvättad baby stjärt , därför sög den till sig dom 4 DVD-skivorna från Frankrike med Windows 7.

Hur jag listade ut detta tillvägagångssätt är otroligt. Det tog flera veckor. förstås. Men i alla fall.

Med andra ord. Ha inte för bråttom. Ge datorn lite tid.
Antal svar på detta inlägg: 8
När jag ändå är i högform så passar jag på att länka en recension från en "expert"
om Windows 8 RT.

Jag håller med honom i stort. Windows8 för nybörjare kan inte vara lätt. Det blir
så mycket på en gång. Svårt att hitta olika grejer.

Men Linux OS i Ubuntu är värre. Akta er för detta "missfoster".

http://tinyurl.com/d4x7afz
-Kalla det julstädning...

Jag googlade på begreppet"städa datorn", man blir minst sagt virrig av alla städprogram som städar mest och värst, det ena värre än det andra.

Vilket program kan man välja av det som verkligen är bäst undrar jag...?
jag o flera med mig på is brukar använda cc cleaner med framgång
http://www.piriform.com/ccleaner
gammalt o välbeprövat..
Annons
att ni inte fattar Ubuntu. Är ni inte experter? Jag tycker Ubuntu är bra och enkelt, que :)
Hej leiake.
Du skrev att man kan använda "ubuntu" för att rensa hd...Hur då??

malken
Rent generellt gäller , att om du skall raddera en hårddisk som sitter i en dator som är disken det är ett OS på, starta datorn från ett annat OS och radera.

ubuntu/eller de flesta linux varianterna går att starta från en CD.
och då har du ju hjälpverktygen där.
Men det har du även om du startar fån en installations skiva med windows

eller från verktygsskivor som går att ladda hem & göra bootbara cdskivor av.
de kör ofta ett minilinux eller miniwindows.
malken!

Laddar man hem Ubuntu med en ISO-fil till sin hårddisk så raderas alla filer som finns på densamma.

Vill man behålla Windows så får man säkerhetskopiera en skiva innan

Man kan ha både Windows och Ubuntu på samma disk. Det sköter man vid nedladdningen.

Jag har lärt mig lite Ubuntu. Det var inte så svårt som det såg ut.
Senaste upplaga är 12.10. Det finns många sätt att ladda hem Ubuntu, men jag körde med DVD-skiva som jag brände genom Windows och ett brännarprogram.
Det skötte sig själv.



Orsaken till allt detta är att mitt Windows på min bärbara pajade. Då provade jag Ubuntu som OS-system. Bättre något än inget.

Bästa sättet är denna sida"Läs intruktionsfilmen"

http://www.ubuntu.com/download/desktop
Tack Göcke & leiake..
God Jul alla.....
malken

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem