Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Win 7 64 bit

Win 7 64 bit

Jag kör Win 7 32 bit, och tänkte installera 64 bit istället. Jag ska installera Win 8, men det går inte för jag har 32 bit nu.
När jag kommit en bit i installationen och väljer avancerat, så om beds jag att hämta in drivrutiner till Win 7 64 bit. De har jag ju inte, men var kan man ladda hem dem?
Jag har hittat en del sidor, men det står så luddigt, så jag blir osäker på att det ÄR drivrutiner till 64 som jag får.
Någon som vet en lätt och överskådlig sida till drivrutiner.
Datorn är en Fuitsu Siemens med Vista i då den var ny. Den klarar 64 bit
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Iggesörping!

Jag har 32 bit i min ena dator. Har laddat hem Windows 8 Pro på den utan större bekymmer. W8Pro klarar 32 bitar.

Du är för avancerad. Kör bara enligt förhandsvisade anvisningar. Glöm avancerat.

Min win 8 är en 64 bitars, så jag måste ändra till 64 bitars
Iggesörping!

Det går inte att uppgradera ditt W7 32 bitar till 64-bitar, så jag vet inte hur du gör. Det står i specifikationerna att Windows 8 Pro är för 32 bitar (16GB) eller
64 bitar(20GB).

Har du ett specialkomponerat W8Pro, eller......
Annons
Du måste gå till databutiken och köpa en uppdatering. Dyr grej!

http://tinyurl.com/cexx4mf
instalera om win 7 och välj 64bitar, då kan du uppgradera win8 till 64bitar
Ja, Göcke, det är det jag försöker, men det tar stopp där, när den vill ha drivrutiner till 64 bit. Trodde ju att de fanns på installationsfilen. Det kanske den gör, men jag vet inte i vilken av filerna, isåfall.
God Jul
ladda hem dem via datortillverkarens sida. du har tydligen en preinstallation av endast 32bitarsversionen.
Ja, det är nog så. Jag hittade den här sidan, men jag blir inte klok på vilken jag ska ladda hem http://support.ts.fujitsu.com/content/QuickSearchResult.asp

Datorn är en Fujitsu/Siemens Amilo Xi 1554 med Win 7, 32 bit
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU T7200 @ 2.00GHz, 2000 Mhz, 2 kärnor,
2 logiska processorer
Installerat fysiskt minne (RAM) 2,00 GB
Gå in på kontrollpanelen välj prestadainformation och verktyg därefter går du in på skriv ut detaljerad prestanda-och systeminformation där ser du om du kan använda 64bit i din 32bit oprativsystem windows 7
AMILO XI 1554, har bara drivrutiner till , vista 32bitar för automatik update.

så kör du win7 nu är det en kompromis

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem