Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Google Chrome

Google Chrome

Många har klagat på att texten är grå och suddig i denna webbläsare. Det tyckte jag också när jag tvingades att använda Chrome. Därför tog jag sats och gick igenom hela menyn.

Klicka på Tre svarta uppe till hö./Inställningar/ Avancerade inställningar.
Nu kommer det "idiotiska" som jag letat efter. Längst ner står det avancerade
inställningar en gång till i liten text. Klicka.!

Där har ni inställningar så texten blir kolsvart om ni vill.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Google Chrome kursiv stil.

Jag ger upp. Är mycket nöjd med texten på IS Forum. Den är så tydligt man kan begära. Perfekt med IE 10.
Jag har Google Chrome men kör mest IE 9. G.Chrome är snabb men den har vassa armbågar och den känns lite burdus och fyrkantig. IE 9 däremot, renderar webbsidor lugnt och fint och med en kvinnlig touche över sig. Den känns mera väluppfostrad så att säga.

Har en laptop med Windows OS Vista, bland övriga program så tar Google Chrome ensam upp störst utrymme på hårddisken med ca. 1049 MB. Inget annat program kommer i närheten av detta. Ett komplett office suite som t.ex Open Office tar inte mer än ca. 354 MB. Lite märkligt att GCr. ensam tar upp mer än 1 GB av en liten hårddisk på 120 GB.
Rätt komiskt , att en drake som Google , ska styra över vilken typsnitt som ska användas på en sida. de kör alltså över personerna som skapar sidan. och vill få oss att bli styrda. i sin egen värld. och det tycker ni är bra???

Värden är bra knäpp.
Annons
Leiake !
Tyckte inte om den före Apparnas tid heller ! och ja jag har google konte sen länge tilllbaks !
Göcke !

Säg inget ont om Google som sökmotor och kartsida. Där är dom överlägset bra.

Däremot är jag lite besviken på skärpan i texten och just styra oss den väg dom vill välja. Man kan styra lite själv med upplösning och textstorlek.

Undrar om dom kör med någon typ av Clear Type som IE har. Jag hittar inget sådant. Beror kanske på att jag ser "suddigt" i Google.

Två herrar var ute och cyklade. Den ene hade en lös stänkskärm som skramlade.

-Väldigt vad din stänkskärm skramlar.
- Va!
- Jo! Jag säger att din stänkskärm skramlar.
- Jag hör inte vad du säger, för min stänkskärm skramlar.

Så krångligt är Google Chrome att man ser inte vad dom säger.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem