Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Polisvirus

Polisvirus

En kompis drabbades. Hans dator visade en skylt. "Din dator har drabbats av..." och inget mer fungerade. Jag försökte hjälpa till med att systemåterställa. Vad jag än försökte så fungerade inget. Jag försökte återställa med originalskiva med Xp mm. Inget fungerade bra!

Till slut installerade jag Windows 8 och nästan allt fungerade, en lite multimediafunktion hade inte stöd i Win 8 Pro men annars blev allt riktigt bra. Jag installerade Classical Shell också och räknar nu med att kompisen kan bli nöjd!

PS Jag håller med leiake i föregående inlägg. Ofta kommer det lysande förslag från Mariestad! DS
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

svennew !

Jag suger åt mig allt beröm jag får. Är som en tvättsvamp.

När du installerade Windows 8 så gjorde du min "fabriksinställning" utan att veta om det. Du ser den botar allt. T.o.m. hot om att betala för besök på vissa sidor där folk visar sina bröstvårtor bland annat.
Jag drabbades av samma för ett par veckor sedan, det påstods bl.a att jag skickade terroristiska massmail, och att jag besökt otillåtna sex sidor.

Böterna var skyhöga, det handlade om 10000 kr, men om jag betalade 500 kr inom en vecka så skulle man ha överseende.

Hos mig fungerade det med en tidsåterställning för att bli av med eländet, men otrevligt var det.

Tror jag fick in det i datorn när jag installerade Facebook Messenger, mitt antivirus angav det programmet som ett virus!
Man kan ladda ned detta verktyg från Kasperskys hemsida http://support.kaspersky.com/4264
Annons
På Pandas hemsida finns mer info och verktyg
http://blogg.pandasecurity.se/?tag=polis
PerAsk!

Polisviruset är inget virus utan ett program som man laddat ner utan att veta om det. Då kan inte Kaspersky fånga upp det och inte ta bort det.

Jag tror jag har råkat ut för det. Då körde jag min "fabrikare". Det är det enda som hjälper. Enligt Göcke så är man inte ens säker ändå. Det kan finnas i recovery-installationen. Men den risken är nog liten, men den finns.

http://tinyurl.com/b6ahkyz
Hej boys,,en stilla undran bara, vilka sidor besöker ni som sprider virus till era datorer? Eller beror det på virusskydden och brandväggarna att dem inte klarar av att stoppa det? Jag har haft min dator och tillhörande utrustning i en herrans massa år, men aldrig har jag råkat ut för något av dessa fenomen. Och det hänger inte på obesökta siter alltså,,men söm sagt, olika falla ödets lotter. Inget kul ändå för den som får in det i datorn. Vinter-hälsningar, L.
men leaike då. Virus är ju också ett litet program och när jag googlar på detta så hittar jag massor av info från olika länder och där man då hänvisar just till Kasperskys verktyg. Därför tror jag på dem, men jag vet att det kan vara svårt att få bort skiten. Pandas sida var rätt så utförlig och det finns andra sidor att hitta om detta.
lagera !

Varning !

Rätt som det är så sitter du där och vet inte varför. Det behöver inte vara virus utan kan vara ett oönskat program eller något som skapas just nu. Nytillverkat är värst.

Jag undrar om inte alla är "torsken" i slutändan. Nätanslutning är nämligen så
konstruerat att det går inte att skydda sig till 100%. Då kan du ju inte komma ut på nätet om det är tvärstopp åt båda hållen. Du har svårt att komma ut om dörren är låst, men du kan ändå hoppa ut genom ett fönstret. Är inte aktuellt om du bor över tre våningar högt.

Jag tycker du skall köpa en Lottokupong till lördag, för du har tur med dig.
leiake,, din humor är på,,men som jag sa så har det att göra med dörrstoppar och andra spärrar, du får nog lov att finna dig i att det fungerar så. Låsta dörrar bästa brandmannen. Fikadags nu, adios. L.
PerAsk!

Din arbetsgivare säger att man behöver anlita "Göcke" som experthjälp.


"Användare rekommenderas att se till att datorns operativsystem och antivirusprogram hålls uppdaterade. Användare som drabbats kan behöva experthjälp för att rensa datorn från skadlig kod som kan ha installerats."

Rikspolisstyrelsen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem