Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Google

Google

.......är skattesmitare .

Inte olagligt, men ändå. Dom har tjänat miljarder på oss svenskar och så visar dom sin tacksamhet genom att skatteplanera så det blir ingen skatt i Sverige.
det är tur att dom är så bra annars hade jag bytt till Bing med en gång. Men
hos Microsoft gör dom kanske likadant. "Skiter" i skatten.

Konstiga lagar det finns. Flytta pengar till länder där skatten är lägre. Det kan stoppas enkelt. Bolagsskatt skall var 25 % i alla länder på hela klotet.

http://tinyurl.com/ap5tjqy
Antal svar på detta inlägg: 8
Vi får väl oxå börja skatteplanera leiake!!! Men hur ska det gå till?? Nä ju mer dom tjäna ju mindre skatt! så är det världen över!!
De gör väl vad vilket företag som helst hade gjort eller gör, varför betala större skatter än lagen kräver, det är väl den likheten storföretagen har med oss mindre bemedlade
Jag vet att det är lagligt att skatteplanera. Men det är inte bra PR. för ett stort
bolag som förväntas ta ett större samhällsansvar.

Varför inte göra rätt för sig där pengarna intjänas. Vad kostar det att öppna kontor i olika länder och ha en massa konsulter som äter upp det mesta.

Sverige kör med 26.5 % bolagsskatt. Irland 12%.Det blir en stor skillnad.
Men det äts upp av allt annat på vägen.

Bolagen lurar sig själva. Till slut vet dom inte ens vad dom heter.
Annons
Det finns ju dom som säger att plattskatt skulle stoppa skattesmitare och jag tror faktiskt på den iden.
Ja du leiake! Skatteplanering det är fult det Microsoft skatteplanerar i a f inte i Sverige de skänker dessutom pengar till Seniornet.Sweden en pensionärsförening som har som motto pensionärer lär pensionärer dataanvändning och det är ju något som behövs nu när kontanterna försvinner för har du inte dator är du inte med i samhället och kan tillgodogöra dig alla dess faciliteter,
Google finns inte på min dator inte sedan jag fick reda på att de kartlägger allt man gör personlig integretitet kan de inte stava till Jag är kanske för misstänksam och försiktig men var det inte du som sa att du kör både med livrem och hängslen?
Så du är tydligen försiktig du med du har bara inte upptäckt alla fula tricks som finns på internet
Plattskatt? Nja det är nog inget för oss http://sv.wikipedia.org/wiki/Platt_skatt
Om skatter kan jag inget. Men så mycket förstår jag att man skall skatta i det land där man har inkomsten. Allt annat är ju konstigt.

Nu betalar ju alla bolag arbetsgivaravgift för sina anställda, så Sverige blir ju inte lottlöst. Med semesterlön blir det 57 % ungefär. En anställd med 300.000:-/ år
kostar 450.000:- för företaget.

Undra på att företagen varslar sina anställda idag, eller flyttar till låglöneländer.

En platt skatt på 20% för både bolag och privata låter bra. Då kanske det är slut med skattesmitande och fiffel. Det fifflas nog för ofantliga summor har jag en känsla av. Det kanske fifflas för mer än hela BNP.

Räntan på Sveriges statsskuld är 90 miljarder. Det fifflas nog för mer.
Denna tråd avslutas då den är felplacerad och dessutom politisk.

Nu hann jag före Göcke, men jag emotser ett hänglås snarast då han har dom i sitt kassaskåp.
leiake!
Skatter är väl inte politik och skattesmitare är ju brottslingar så något hänglås behövs väl inte JO i så fall på buren vi kastar in skattesmitarna i!
Ett litet tips bara på en snabb webbläsare http://www.opera.com/
som inte registrerar vad besökarna gör. förhoppningsvis.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem