Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia ADSL support

Telia ADSL support

Tror Telia att dom är den enda ISP:n i Sverige ?
Det verkar så, en kund med problem är inget att bry sig om, det finns ju massor med kunder som inte har problem.......

Har helt plötsligt fått enorma problem med min Telia 8Mb, abbonemanget har fungerat helt stabilt i drygt 4år, men nu går det fruktanvärt dåligt eller inte alls. Den 12/5 ringde jag och felanmälde första gången. Inget hände, 19/5 rinde jag igen och blev ombedd att köra några tracert och TP-test och skicka in resultatet, fick sedan ett mail att det var överlämnat till hastighetssupporten. Har sedan detta ringt 2-3 gånger och kollat om det går framåt. Upplysningarna man får är minst sagt underliga, ibland tror man inte sina öron, det verkar vara en otrolig oreda i "ärendeloggen" dom pratar om fel som jag inte ens anmält, man påstår att Telestationen blev ombyggd för bara några dagar sedan i samband med byte av plattform. Det tror jag skedde samtidigt som inloggningen försvann för flera veckor sedan. Det här är bedrövligt, jag som kund blir behandlad som en idiot och verkar mest vara till besvär. Dessutom jobbar jag själv både med kommunikation och som supporttekniker, skulle jag behandla våra "kunder" på det här sättet så skulle jag bli arbetslös. Är det så här Telia beter sig i allmänhet eller är detta ett undantag? Tur i oturen så har jag ett obundet abbonemang.....



Antal svar på detta inlägg: 6
Hej Leffa , om du läser andra trådar här så ser du att även
bredbandsbolaget mfl har samma tröghet i sina ärendehantering.
Den enskilde individen är inte värt något sedan det blev fri marknad i kommunikationsvärlden.
Så fort det blir problem där problemet är svårdefinierbart mellan
de olika aktörerna så blir det stora problem.
Och du som konsument studsar som en pingpongboll mellan samtalen.

Göcke!

Ibland är du ute och cyklar i det blå.
Gå till tillbaka i tiden,när Televerket hade monopol.Då fick du
vara glad om du fick telefon på 3-6 månader.
Ingen operatör vill vara dålig,men priskriget gör att,dom inte
kan anställa folk så det räcker.
Angående Telia,så har dom extra erbjudande just nu,därför
kaos.Pratade med dom igår.Totalt nedringda!!
Leif , ledsen jag vet att så inte var fallet, du kunde tillochmed få
ett nedfallet träd bortaget och felet reparerat på landsbygden.
utav en lokalt boende telereparatör. Denne visste tillochmed vilka träd som eventuellt skulle kunna falla över ledningen.
Vi delade också broderligt kostnaderna mellan landsbyggd och stad.

Så kom med ett annat argument istället.

Att telia kan hammna i samma smet som alla andra är jag inte förvånad över. de skall ju jobba som alla andra , med vinstdollarn lysa i ögonen. Och det är inte Telia i dag som installerar och reparerar.
Lika lite som det är SJ som kör tågen eller administrerar banan.

Annons
Jag ger mig.Du är övermäktig.He,he
Hejsan Leffa

Jag har haft Telia 8Mb länge iofs utan problem. För någon månad sedan surfade jag in på bredbandsbolagets sida och eftersom jag kunde få 24Mb till lägre pris än Telias 8Mb och inga andra kostnader fanns signade jag på för bredbandsbolaget.

Bytet från Telia till Bredbandsbolaget gick sååå lätt. Inga avbrott i uppkopplingen, inga papper att skriva på och skicka in, inget meckande med modem och första jack eftersom edt redan var gjort. Bredbandsbolaget tog hand om allt. Fullmakten att säga upp Telia gjorde jag genom att tydligt säga 'ja' i en telefonsvarare :) Faktum är att jag blev ärligt imponerad av hur Bredbandsbolaget hanterade mig som kund.

Mitt enkla råd är byt isp nu. Det tar 5 minuter och blir billigare.

Leffa beror på hela sverige inte skall logga in sig med user/password. och många som skall har bredband tv.
sin utbud.
det stör ibland systemet dem ändrar..

driftino
http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=%2Flink
.do%3FchannelId%3D-77121%26pageTypeId%3D1238057537

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem