Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

Har uppgraderat laptopen med windows 8 pro, och det gick så bra, (från windows 7) nu har jag köpt uppgradering till den fasta datorn (med windows vista home premium) men den går inte att slutföra, denna blaffa kommer upp och jag vet inte vad det betyder men uppgraderingen misslyckas.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/visa.asp?id=4

Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Maud !

Jag fattar det som så att du har för lite plats i din dator. Men var. Man måste ha
30 GB på hårddisken, men det kan vara annat också.

Pröva att ta bort alla program på hårdisken och kör sedan om installationen på
din stationära igen. Programmen försvinner ju i alla fall.

Det är det enda jag kommer på för tillfället.

Google på Buffer Overrun så får du lite kött på benen.
läst detta ? har inget med för lite utrymme på hårddisken att göra
http://goo.gl/hHz42
Troligen har Maud ett virus i sin dator som vill popuppa på skärmen. Men det går inte.

Hon får köra ett antivirusprogram på sin stationära först. Sedan installera W8Pro.

Det kan hon prova tycker jag.

Hon kan även göra en fabrikare , och sedan köra W8Pro. Det är det bästa.

Bra tips Zenit.
Annons
tro mer på att det är som behöver uppdateras nåt program på datorn som har med touchsmart att göra kan vara dåligt skrivet och därför buffer overrun med minnesläcka som resultat efter vad jag läst om exakt det felmeddelandet

men det kan också som du Leiake säger vara virus men efter vad jag läst lutar det åt nåt program som finns på datorn skulle vara bra läsa vad som står i loggboken på datorn om felet.
gå till HP och uppdatera de program som de har att uppgradera
även BIOS

gör sen ett nytt försök att uppgradera till w8
Sitter just nu och leker med Win 8 och det är det värsta windowsskräp jag hitills stött på!

Min nya dator ska vara dubbelt så snabb mot min gamla men går ändå långsammare än ett tröskverk!

Här blir det att formatera fort som attan med Ultimate boot CD!

Jag kör hellre Win 7 om jag nu är tvingad att använda windows överhuvudtaget!

Windows 8 = papperskorgen nästa!



Som en multinationell data firmas supportchef svarade på min fråga varför de inte hade senaste Win i sina enheter. Deras inställning gäller än idag 23 år senare.

"När första uppdaterngen levereras är det dags att köpa, inte förr."

Nu har jag lyckats "göra en Leiake" m.a.o en fabrikare + att ta bort en partion då jag bara vill ha 1 partition.

Nästa steg blir att försöka boota från DVD:n så jag kan få bort Win 8 men då måste jag in och rota i bios!



Edit: Inte nog med det så har media markt lyckats med detta ofog i min nyinköpta dator!!!

http://utanvirus.se/file-recovery/

Utöver detta så jag jag nåt i datorn som heter restore!

Allt ska väck!!

Det finns nog fler lättlurade än det finns skor
och förståsigpåarna och gör det självarna blir bara flera.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem