Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Konsten att radera en hårdisk

Konsten att radera en hårdisk

Ska man skrota sin dator är bästa sättet att elda sönder hårdisken. Annas kan kunniga återställa den åtminstone delar av den! Det går även bra med gasol brännare!!
Eller lägg den i kaminen tillsammans med ved!



Borrmaskinen, vinkelslipen eller storsläggan går också ganska bra att ta till, men det blir förstås lite stökigare.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

leiake!

Det finns nog dom som kan göra dig sömnlös i Afrika!! Vill man ta sönder en hårdisk så fixa dom det! Sedan är det bara att köra vidare med skivorna!

Sagitarius

Sådana progra som finns på webben kan man inte 100% lita på !

Slägga är det som gäller!!
Thomas2! Man kan ju undra vad du har för hemligheter på din hårddisk eller har haft
Eftersom du är så rädd att bli av med den/dem
Eraser duger åt Pentagon och de har nog många saker på sitt samvete de inte vill ska komma ut till allmänhetens kännedom och de uppgifter jag har så raderar Pentagon med Eraser.
Så jag tror inte att du behöver vara rädd för att någon nånstans kan plocka fram de hemligheter koder o.s.v. du haft efter att du kört med Eraser.Du kan sova lugnt
Lägg skiten i källaren ett par år så är informationen gammal och värdelös den dagen ni slänger disken. Då kan ni dessutom komma åt informationen själva om det skulle vara något ni själva glömt att kopiera över till den nya datorn.
Annons
Militära hemligheter blir aldrig för gamla
Jag rekommenderar att ni lägger internminnet i ett bankfack i ca 7år eller lägger det i frysen i 2 år för att vara helt säker på att all information är försvunnen eller förlegad.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem