Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8 Guiden

Windows 8 Guiden

Köpte denna 148-sidiga tidning som berättar allt om Windows 8. Tyvärr har dom
krympt ner teckensnittet till minimum varför den blir svårläst. Bifogade bilder är
för mig oläsliga.

Den är för övrigt informativ på ett akademiskt sätt. Lite högtravande och fullt med
konstiga ord. Jag gillar den inte. Den är inte förklarande på ett tydligt sätt.

Den är värd 99:- för jag har redan haft nytta av densamma.

Jag letade efter patiensen "Harpan". Den gick inte att hitta för den har bytt namn
till "Klondike" . Då tar man hem en App från Microsoft Store som är gratis.

Hur skall man kunna veta allt detta.

http://www.faktabocker.se/tidningar/windows-8-guiden

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja du leiake! Du har w8 och tyder på bra datakunskap i din ålder! Men 8-guiden är nog bra!

Men fatta inte att du övergav W7 som var bra?? Själv håller jag mig till gamla hedliga vista. Vid nästa datorköp ska jag nog överväga noga! Kanske blir det Mac!!

Nokia har väl W8,men så går försäljningen trögt!!
Thomas2!

Du blir inte yngre om du trodde det. Tråkigt att du inte skaffade W8Pro när det var billigt. Där finns mycket att rota i.

Hoppar du inte på det nya nu så kommer du att halka efter. Men du kanske redan har gett upp hoppet om en datorstyrd pensionärsframtid.

Jag har förstått mellan raderna att du är rädd för allt nytt. Du är inte ensam.
Själv är jag livrädd. Sitter som en stålspik när jag laddar hem nya program.

Tar du hem W8 för 1099:- så kan du prova allt utan att vara rädd. Där finns nämligen min fabriksinställning i en särskild ruta. Bara att trycka på en knapp.
Luta dig tillbaka när du se "Windows loading files" längst ner på en svart ruta.
25 minuter senare har du en nyfödd dator.
Ha,Ha! Luta mig tillbaka och se eländet komma emot en och en svart skärm!!

Man vet vad man ha! Men inte vad man får!!
Annons
Fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare!!!
Fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare!!!
Fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare!!!Fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare!!!Fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare!!!Fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare!!!Fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare, fabrikare!!!

Jag kunde bara inte låta bli!

ROFLMAO!

Att man bara orkar sitta och skriva samma ord 35 ggr.
Challe: FEL!

Copy/Paste heter det!
Hahaha, jo vars!!!
Bortsett från att småretas

så kan man ju hitta all information om win8 på Windows egna sidor
de är ju även så schangtila att de är sökbara, det är ju inte en papperstidning.

men jag erkänner att en tidning ibland kan vara rätt mysig att bläddra i.
Harlekin33!

Alla är rädda för sin dator. Inte för att den bits eller ger elstötar utan när den bär
sig konstigt åt och inte fungerar. Då kostar det i regel pengar att få fart på eländet
igen. Har man lämnat in den några ggr. så blir man ännu räddare. Det blir dyrt.

Du försöker mobba mig, men det går inte för jag är immun efter alla dessa år.
Fabrikare, fabrikare och fabrikare.

Jag påstår med bestämdhet att många kommer att ta till sig av mina förslag om
denna ytterst enkla väg återställa sin dator i hanterbart skick på 25 minuter.

Det är bara att våga första gången. Sedan blir man cool. Första gången för mig
så rann svetten i pannan och munnen var torr som Gobiöknen.

Sedan jag fick W 8 så är det så lätt att man tror inte det är sant. Innan var det ju lite mer invecklat genom Windows uppstart. Nu klickar man på en knapp.
Fattar egentligen inget av allt detta ni skriver om fel hit o dit, fabrikare W8 defender Norton m.m.

Vad använder alla andra pensionärer sina datorer till, jag gör mina bankärende, surfar på olika forum, läser nättidningar, söker olika saker på google, lyssnar på musik, håller kontakt med släkten m,m, och jag har så gott som aldrig problem med min dator, de få gånger jag haft ett litet problem så har jag gjort en systemåterställning och allt har fungerat igen.

Men vad gör ni som förorsakar alla era problem, får en känsla att ni laddar ner allt ni finner i hopp om att ni skall få något att fundera över, använder ni era datorer för att leka med eller som ett hjälpmedel.

Hade jag funderat på att köpa min första dator och läst era inlägg, då hade jag aldrig vågat mig på det, jag hade nog ansett det vara bättre att leva ett problemfritt liv.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem