Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Security Essentials

Microsoft Security Essentials

Nu får Microsoft på tafsen igen med sitt antivirusprogram

http://korta.nu/9ej8t
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4

north !

Du vill inte tro på mig.

Det är samma sak men med olika namn. Jag blev själv förvånad när jag fick se
likheten när jag hade laddat hem W8Pro.

Defender upplever jag som lite upphottad. Den kör en snabbgenomsökning på
min nästan tomma hårddisk på 24 sekunder. Man hinner inte ens gå toaletten förrän det är klart.

Mitt första AVG år 2000 var lite långsammare. Då kunde jag gå och handla på
ICA i lugn och ro. När jag kom tillbaka så höll AVG på att byta server och hade
inte ens börjat sökningen.

Då fanns det 100 virus. Idag har dom blivit 100000, varav 90 % är harmlösa.
Jag har ingen aning, bara försökte tyda den texten som jag kopierade från ett annat inlägg, kunde inte få det till annat än att defender och essential inte var samma, vet inte vem som har rätt, jag kör själv essential, och när jag kollar uppdateringar den senaste månaden så ser jag att defender uppdaterats, men vad jag läst så skall man inte kunna ha båda, konstigt! Jag kör W7
Fann följande när jag sökte på google

Vad är skillnaden mellan Microsoft Security Essentials och Windows Defender?

Microsoft Security Essentials är ett program mot skadlig kod, vilket innebär att det identifierar och skyddar din dator mot mängder av skadliga program, bland annat virus, spionprogram och andra oönskade program. Windows Defender, som installeras automatiskt tillsammans med Windows, är ett program som identifierar och stoppar spionprogram. Om du vill ha mer information om Windows Defender går du till Windows Defender-webbplatsen.
Annons
north!

Det är tyvärr gamla uppgifter du kommit åt.

Nu har dom i Windows 8 slagit ihop allt till ett program. Defender betyder ju
skydd/försvar på engelska. Det skulle hetat "Viruskiller and spydetektor"
Det hade sålt bättre.

Du har MSE har jag förstått ihop med W7. Du kan inte få Defender i sin nya form
utan att skaffa W8.
Och W8 tänker jag inte skaffa, alla de problem det tycks skapa för de flesta vill jag inte ha, jag är så nöjd med min lugna tillvaro med W7 och essential, som trots allt inte är samma sak, i alla fall inte på W7
Jag kör med Vista och har defender + avast, båda är aktiva och utan problem. Jag tror inte att man kan ersätta defender med MSE och ha avast kvar. Så jag litar inte helt på testlabbet i Mstad.

Kollade in leiakes senaste länk ovan, som gick till Windows; Där uppe till höger stod mitt namn i klartext. Lite kul att Windows vet var man finns och hoppas väl att få sälja sitt W8 pro.
Nilho !

Det är ett stort steg Windows har tagit med W8. Det största som dom gjort sedan
Windows 95 samma år.

Där satt man och klickade så att hjärnan höll på att ramla ur. Så kom internetstart
som en räddande ängel år 1999-. Där fick man många tips om man inte var avstängd.

Sedan kom Google. Jag trodde inte det var sant. All information på ett ställe.
Man skrev i en ruta. " Jag har ont i en tå". Då fick man reda på att det oftast tydde på portvinstå. Det är någon form av gikt som man får om man krökar för mycket. Då sökte jag på vårdguiden i stället. Där gjorde det inte så ont.

Jag vill inte provocera dig Nilho att skaffa W8, men du kan inte sitta i Värnamo med Vista och vara nyfiken resten av livet.
Leiake:

Berätta nu exakt VAD som är så himla bra med Win 8.

För som jag ser det så kommer du alltid att säga så oavsett om det hade hetat Win 14.
Harlekin33!

Nu har jag haft W8 i flera månader så minnet bleknar lite vad som var påfallande bra. Man blir fort bortskämd. Vi är som barn. En ny leksak är rolig i 27 sekunder.
Men jag drar mig till minnes:

1. Datorn startar på 4 sekunder och slocknar på 1 sekund. Mycket bra.
2. IE 10 är dubbelt så snabb som IE9. Rena raketen.
3. Dyker något fel upp så säger datorn. Hoppsan. Vi fixar detta. Vänta 2 sekunder.
4. Alla program(nästan) ligger i W8. Förvånande. Man tror det inte först.
5. Alla appar är snabba som raketer. Spel är igång på 3 sekunder.
6. Startsidan har allt om man vill. Man behöver inte IS längre.
Jag har inte ens börjat med startsidan. Bara lite lätt. Den är marig innan man
kan bestämma sig hur man vill ha det.
7. Bing väder imponerade på mig med sin nya look.
8. Sökrutan på W8 irriterar mig. Dom har bytt ordförråd. Inget är sig likt. Dåligt.
9. Windows Store imponerar. Man registrerar sig. Då kan man hämta alla appar som ibland kostar 38:- men oftast är gratis. Pang säger det så är dom på plats men ibland är det lite fördröjning innan man ser att laddningen pågår uppe i hö. hörn. Irriterande första gångerna. Men man lär sig.

Nu är det dags för Melodifestivalen. Hoppas jag inte somnar igen.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem