Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

Jag satt och grejade lite med win 8 och hittade "Återställ Datorn utan att dina filer påverkas" under Datorinställningar. Med den skulle man kunna fixa till om datorn startar t.ex långsamt, men låter alla filer ligga kvar. Man behövde bara klicka på "Kom igång" så fixar Windows till allt, men behåller mina filer. Jag gjorde det och mina filer försvann.
Hela Office 2013 försvann, med alla kontakter och kalenderuppgifter.
Jag hade xx@internetstart.se där också, så jag skulle behöva veta serverinställningar och portnummer till den, så jag kan få igång den igen. Inställningarna till Office
Sedan var det en hel del program som försvann, Ad-aware, Ccleaner och flera andra.
Jag försökte kolla om jag kunde göra en Systemåterställning, och "backa tiden" men den första återställningspunkt som finns, är från idag. Ett släktforskningsprogram med mycket uppgifter försvann också.
Jag har hållt på flera timmar nu för att försöka återställa det jag kunde. Det här var inget kul alls
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Gå in på ditt microsoft konto och gå in där det står mitt office, vidare till mitt konto,så kan du installera om ditt office 2013 där.Det andra är det nog värre med tyvärr!
Ja, Office har jag installerat om , men uppgifterna är borta, och hur lägger man in @internetstart.se igen?
Iggesörping !

Du har klickat på fel ställe. Du har gjort en fabrikare istället.

Under allmänt i W8 står det ........

Skriv "Återställning" i SÖK och läs igenom rubbet.
Annons
Nej. Det finns fabrikare också. Gå in på Datorinställningar och Allmänt och scrolla ned i högra kolumnen, så ser du båda två. Jag valde den som INTE tar bort några filer. Datorn går sämre nu efter det här, och hänger sig ibland
Iggesörping !

Det har tydligen blivit något fel på vägen.

Om det är som du säger så skulle jag göra en fabriksinställning igen. Då menar jag den som rensar allt. Annars tror jag du får bekymmer längre fram.
Har för mig att du hade trubbel vid installationen av W8Pro. Det kan vara det
som spökar.

Själv har jag inga bekymmer med mitt W8. Det går som tåget, fast mer punktligt och aldrig försenat.

Försök att lägga lite mer filer i molnet eller USB-pinne. Då är en fabrikare gjord
på 25 minuter.
#Leiake Jag gjorde det igårkväll. Så nu fungerar Windows som det ska. Synd bara att jag förlorade en del viktiga filer den första gången, när jag körde varianten som skulle spara mina filer. Jag hade back-up sedan slutet på december, men de filerna var från januari...
Iggesörping !

Olycksfall i arbetet är vanligt när det gäller datoranvändare. Men du är läraktig.
Då är det ingen fara. Du grejar det mesta för du är enveten som en åsna.

Är jag rädd om något så skriver jag ut det eller lägger det i molnet, USB-minne .Inte på hårddisken.
Konstaterar att när det var 260 st som läst det här, så var det INGEN av dem som hade @internetstart.se som mejl eller/och kunde berätta vad det skulle vara för mailservrar för in och ut, och vilka portnummer som ska användas
Känner du igen dig år 2009


Tänk vad en liten . kan göra. På Verktyg/Kontoinställningar/"namn"@internetstart.se/Ändra/Fle

r Inställningar/Utgående server... Längst ned där så finns det en rad: Logga in på server för inkommande e-post innan e-post skickas. När jag satte en lite prick i ringen till vänster om den meningen, så fungerar det.

Övriga inställningar:
Server för inkommande e-post: pop.gmail.com port 995
Server för utgående e-post SMTP: (beroende på Bredbandsleverantör. Jag har Telia) smtprelay1.telia.com port 25
Brebandsbolaget: smtp.breband.net, port 465
Comhem: mailout.comhem.se, port 25
Gmail smtp om bredbandsleverantören tillåter: smtp.gmail.com, port 587

Kryssa för Servern kräver en krypterad anslutning SSL
Längre ned har jag valt: Auto på "Använd följande typ av krypterad anslutning" men det vet jag inte om det var så förut, men nu har jag Auto, och nu fungerar det

På den första sidan på kontoinställningar, (där man kan testa Kontoställningar) skall INTE rutan längst ned, för SPA, vara ikryssad
Tackar Leiake. Nu fungerar den mejlen också
Trevlig helg

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem