Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Win8Pro och Win Live mail 2011

Win8Pro och Win Live mail 2011

Jag gick över från Vista till W8Pro men först exporterade jag epost +inställningar+ kontakter m m till separat hårddisk. Installationen av W8 gick bra. Lade tillbaka de filer jag sparat externt och trodde att det skulle gå bra att installera eposten som föreslogs till Outlook. Fick lägga in kontona manuellt. Fick in Kontakterna men inga gamla mail. Till slut fick jag problem med mitt epostkonto. Kunde bara skicka ej ta emot mail. Blev aldrig riktigt kontant med Outlook. Ringe supporten på Tele2. Killen där verkade inte riktigt först hur min skärm såg ut så han bad att få "ta över" min skärm. Via tele2.se/remote och jag sedan gav honom några koder som dykt upp på min skärm så fick han kontakt . Muspekaren började röra sig och jag kunde följa hur han jobbade. Efter någon minut så fick jag rekommendationen att ta hem Win Live mail. Antagligen hade jag nekat det vid installationen av W8 för jag hade ju tidigare Windows Mail. I Outlook fanns ej möjlighet att importera från Windows Mail konstigt nog. Jag laddade hem Win Live Mail och till min förvåning så fortsatte det att konfigurera kontona, kontakterna och de gamla mailen + de nya som ju låg kvar på Tele2. Helt plötsligt så kände jag igen mig och programmet är ju suveränt. Så ett gott råd vid installation av Win8Pro. Hoppa ej över Messenger. Jag tror jag gjorde det och för då kommer nog Win Live Mail automatiskt (tror jag). Tele2s Remotetjänst är suverän. Göcke kan vem som helst köra via den efter att ha fått inloggningskoderna? Jag bara undrar för ibland ringer ju nån och frågar om problem de har och då skulle det ju vara praktiskt att "kunna ta över" dennes dator.
(Snöyra och Marknad i Lycksele i helgen och sport på TV - blir nog TV-soffan)
Antal svar på detta inlägg: 9
Fick ju även hem Windows Live Movie Maker och FotoGallery vid inst av Windows Live Mail
Med rätt program , kan vem som helst köra remote.
Med Skype kan man se den andres skärm, det kan vara bra med..
Ska testa Skype för Remote
Annons
Birger !

Glad att du är nöjd med allt det nya. Jag har haft W8Pro i 2 månader men är
inte färdig än. Det tar nog 1 månad till.

Det är så dj--la mycket att jag blir stressad av att lära in allt.
Vissa avsnitt "skiter" jag i, annars kommer jag att dö innan jag får färdigt.

Jag är helnöjd totalt, men vissa saker är lite ologiska.
Leiake - vad är du inte färdig med?
Birger!

Jag har varit färdig i 73 år.

Jag märker att jag hoppar runt från skrivbord till startsida som en riktig Jo-Jo.
Det flyter bra men inte så där 100 %,som förr, men det kommer.

Spelsidan är lite lurig. Man måste snurra runt där så man bli yr. Men till slut så
kommer man rätt. Jag har spelar Harpan omdöpt till Klondike samt spindelharpan
som är omdöpt till Spider. Spider gillar jag.

Har inte spelat Mahjong på 15 år men nu har jag börjat igen. Vad glad man blir när man lyckas. Grattis står det,och hela datorn skakar av glädje.
Leiake - jag tycker att du hanterar datorn bra för din ålder. Du är ju inte rädd för att prova och det hedrar dig.
Du använder väl Alt +Tab också, från den gamla goda tiden. Eller hur tar du dig från Spider till Skrivbordsläge? Det går ju även via Alt + F4 stänga ner fönstret med Spider. Bra det är bakåtkompatibelt så att även gamla tangentbordskommandon duger.
Internetstartsidan startar jag med fördel från skrivbordet. Har en startikon uppe i högra hörnet på skrivbordet.
Spelens design har ju gått framåt med W8. Mahjong är ju kul men kan man ändra designen?
Har ej lyckats med det.
Innan sommarn så är vi väl närmast proffs på W8. Men hur får du datorn att skaka av glädje?
Från Internetstarts hemsida sköter jag det mesta.
Bankärenden
Epost - klicka på Brevet under Menyraden så startar Wiundows Live Mail
Egna länkar - ett bra tillägg till IS. Har ca 75 st
Forumet - Leiakes favoritställe
En del spellänkar som Taipei via Icakuriren
IS som startsida är suverän!
Men det mesta av spelen går via det nya W8-läget
Birger !

Det finns fyra olika "Teman" av Mahjong. Jag provade Kosmos. Det var inte roligt.

Massa ny brickor att lära sig. Det orkar jag inte. Märker att synen börjar avta
lite lätt. Tog en optiker- test, men det var okej. Konstigt

Vågar bara sitta kortare stunder om max fyra timmar sedan börjar det bli suddigt.
Förr kunde jag sitta 8-10 timmar utan synfel, men då fick ryggskott.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem