Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Äntligen win-8

Äntligen win-8

Efter åratal av frånvaro på IS återkommer jag nu i ny skepnad. Jag loggar nu in med nytt nick. Leiake, Göcke med flera kanske kommer ihåg den där autodidakten och ryttaren från fredens öar i Östersjön.
Jag har nyligen installerat supersnabba OS-et win8 32 bit. Processen gick galant. Mycket att lära, men inte oövervinnligt om man har någorlunda koll på hjärncellerna. Dessutom slängde jag in en SSD-hårddisk. Lämnade gamla win7 kvar på en annan partition. Så nu vid start kan jag välja vilket system jag vill använda för stunden. Win 8 startar "från 0 till ok" på 12 sekunder. Hyfsat.
Antal svar på detta inlägg: 5
Alandia.

Du är välkommen tillbaka. Jag trodde du var med på Estonia, men så var inte fallet förstår jag.

Du överdriver dina ambitioner med W7 och W8. Det är som du skulle ha vispgrädde
i dubbla lager på din födelsedagstårta och ge till din häst.

W7 ingår i W8. Skrivbordet är W7- Startsidan är W8.

Jag tycker inte om Startsidan på W8. Jag kör med W7 och skrivbordet fortfarande
efter 5 månader. Ibland är jag inne på W8:a och startsidan givetvis.
Man måste nämligen både stänga av datorn på den sidan och starta där.

Men som du säger. W8 är snabbt och bra. Min dator startar på 11 sekunder.
Ofattbart. Den stänger av sig på 1 sekund. Man tror proppen har gått.
Har du inte kvar Startknappen Leiake? Du skulle haft Start8 istället. Den är perfekt. Du hade Classic Start8, som inte är samma
Jag har Startknapp och startmenyn som går att ladda ner fr tredjepartsprogram. Jag använder nog gamla win7 gränssnittet tillsvidare.
Leiake: Jag var inte med på Estonia, men där fanns en hel del överlevande.
Annons
leiake; Jag förstår inte vad du menar med att du måste in på startsidan för att stänga din dator!!! Det går lika bra att stänga den från skrivbordet också, ner med muspekaren till höger och sedan inställningar, av/vila och sen stäng av!
Challe !

Det var den vägen jag menade. Givetvis. Blev lite luddigt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem