Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Facebook

Facebook

Jag får upp detta när jag försöker logga in på mitt facebook-konto. Jag följer anvisningarna men kommer ändå inte in. Någon som vet hur jag ska göra??
Från att ha varit inloggad ena dagen så var jag spärrad dagen därpå!

Ditt konto har spärrats tillfälligt..

Någon har nyligen försökt att logga in på ditt konto från en okänd enhet eller plats. Vänligen bekräfta att det var du som försökte logga in.
Antal svar på detta inlägg: 5
Prova detta Joanna

http://korta.nu/qh61y
Tack leiake!!!
Alla som såg dokumentären i TV4 Fakta den gångna helgen har nog fått väl motiverade funderingar över vad man bör avslöja om sig själv och sina vänner.
Dokumentären skildrade grundaren Mark Zuckerberg och hans skapelse Facebook som från början hette Facemash och gick då (som nu) ut på att lyfta fram människors brister i offentligheten. Själv är han däremot väldigt skygg och vill inte avslöja något.
Eftersom jag funnits i IT-världen sedan 80-talet och har många vänner i Palo Alto som på nära håll kunnat följa Mark, kan jag konstatera att det finns åtskilligt mer negativt att berätta om denne man och Facebook än det som avslöjades i programmet. Det hade förmodligen blivit en helaftonsfilm.
Efter vad jag kan se på TV4's hemsida så går programmet i repris på TV4 Fakta XL på fredag.

Se det !!! Och var försiktiga på Facebook och i kontakter med Google !!!

Hälsar Vanelli
Annons
Vanelli !

Har alltid tyckt att Facebook varit lite mystiskt med sitt "Gilla" och "Bli vän". Det tycker jag har varit påträngande,

Mark Zuckerberg är ett geni när det gäller sådant larv, men han är lite egendomlig
i sin person. Lite originell tydligen.

Aktiekursen dalar betänkligt varje dag så marknaden är inte förtjust i Facebook.

Däremot min favorit Google stampar på. En enda aktie är värd 5.278:- just nu
Ofattbart.
Ja du Leiake - det som är gemensamt för både Facebook och Google är deras osannolikt stora lagringsplatser. Allt du gör i deras sällskap lagras någonstans på vårt klot. Var och hur länge, är det ingen utanför deras väggar som med säkerhet vet, och ingen innanför deras väggar som vill berätta.

Båda har samma grundläggande affärsidé - samla så mycket information du kan komma över om så mycket och så många som möjligt, sen får vi se hur vi ska använda den.

Dina Google-aktier har nog en bättre framtid eftersom de har valt att stå på många "ben" medan Facebook kan falla som ett korthus när användarna tröttnat eller hittat något annat att lägga sin tid på.

Den kritiserade FRA-lagen framstår som ganska beskedlig i en jämförelse.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem