Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandskollen

Bredbandskollen

http://www.bredbandskollen.se/

Vad beror det på att hastigheten är högre med IE än firefox? På Ie är min hastighet 9855/1045. Men mäter jag med FF så är det bara 8648/ 1018?
Antal svar på detta inlägg: 10
Du har bra fart mitt inne i skogen. Telia Bredband 100.

Varje gång du mäter så blir det olika. Kvittar vilken webbläsare du använder.
Jag tippar att du får betyg BRA av PTS.

98,55 och 10,45 Mbit/sek är bra.

Prova IE10 om du inte har gjort det redan. Där märks skillnad på fart.
Godafton,,som sagt, både IE och Google Chrome slår ju Firefox med hästlängder,,,de två är rätt lika i fart och fläkt, men Firefox,,njaeeee. Bra kväll till er. L.
leiake!

Bara för att det växer ett par björkar runt huset,innebär det inte att man bor mitt ute i skogen!!

Jag bor centralt,och har med hacka och spade grävt in min fiber!!
Annons
Vilket i-landsproblem, hehe
Har man 100/10 ska det vara det oavsett vilken webbläsare man använder!!

Så är det!!
Kollade just genom TPTESTS , och hastigheten visade vara 9,5 MBit/s.
Är det bra eller dåligt?
Thomas, Du har ju fått 0,45 Mbit för mycket på uppsidan. Eftersom du nog inte godvilligt har lämnat tillbaka dess till Telia så har Telia straffat genom att dra ifrån 1 Mbit på nedsidan!

Med hjälp av lite 5-klassmatte blir summan; 98,55+0,45+1= 100 Mbit upp och 10 Mbit ned. Själv sitter jag glad med ca. 8/1 mobilt.
Kollade just mot FrontierNet som gav 13,50 /0,96 Mbps med telias mobila 3-g kontantmodem Huawei.
http://rochester.ny.speedtest.frontier.com/
Jag betala för 100/10 så jag är nöjd med den hastighet jag får,det är inte det jag vänder mig emot.

Men varför blir hastiheten lägre när jag mäter med FF?

Jag upplever att ff ladda ner en sida fotare än i detta fall IE9 Således borde hastigheten vara lika,vilken webbläsare jag än mäter ifrån?
Thomas,, som jag sa igår så sker samma fenomen här med FF, vet inte jag heller men spelar inte så stor roll iofs, för min del är det ju ändå 99% Google Chrome och där snurrar det på för fullt. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem