Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad betyder meddelande i felloggen?

Vad betyder meddelande i felloggen?

Hej mina vänner!

Vad betyder dessa meddelanden i felloggen? Namnet på min dator är annat än dessa.

Tjänsten Browser kunde utnämna sig själv till master browser. Datorn FOUJAN-HO9VF33C tror sig för tillfället vara master browser.

Tjänsten Browser kunde utnämna sig själv till master browser. Datorn MIKE-6COZ6519GK tror sig för tillfället vara master browser.

Namnet ARBETSGRUPP :1d kunde inte registreras på det gränssnitt som har IP-adressen 218.336.116.158. Den dator som har IP-adressen 218.336.116.88 tillät inte att den här datorn använder namnet.
Antal svar på detta inlägg: 5
Ber om ursäkt!
Det var meningen att enbart datornamnen skulle bli röda. Och jag tror att jag inte gjorde något fel.
Kan Göcke kanske rätta till det samt om han vill förklara varför det blev så och hur man undviker det i fortsättningen? Tack


Red:
lade till / tecknet före red så att de avslutas rätt.
alla kan göra misstag , men vi trollar lite i bakgrunden ibland
så det blir rätt , ingen skada skedd.
mvh // göcke
Jag undrar om dessa meddelanden kan innebära att en eller flera andra datorer har tillgång till min dator, spy eller annat, utan att jag vet?!
Har man minsta fundering på att du har blivit hijackad , så ryck ur nätverkskabel om du sedan skall gå vidare.

Problemet då blir ju att du inte kan få hjälp med problemen via webben, men du förhindrar så mycket annat.

Ett alternativ är ju att testa att virus-skana datorn via tex
Pandas webb sidan först.

ett annat frågetecken är att du inte kan ha mer än 255 i adressen
så 218.336 där 336 är ett stort frågetecken



Annons
Göcke:

Just siffrorna har jag själv ändrat lite för att om möjligt inte avslöja om något av dessa siffror leder till min dator. Men frågan i princip kvarstår.

Jag har ingen anledning att tro att någon kan vara intresserad av innehållet i min dator.

Det vore trevligt om någon kunnig kan förklara just vad dessa 3 meddelenden har för betydelse.

MVH/Frågande
Isåfall måste man ställa sig frågan om du har konfigurerat din dator/datorer rätt och när du får dessa felmedelanden.
"Master browser - är dator i ett NT-nätverk som underhåller listan över alla tillgängliga resurser inom en domän, inkl. länkar till andra domäner."

sök på
Master Browser Election
och
nätmask/broadcastadress

eller detta om du har f-secure
http://support.f-secure.se/swe/corporate/supportissue/av-cs/errors/err
ors-issue-2004011900.shtml

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem