Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia

Telia

Fick just ett meddelande med Telias logo uppmaning från Telia
kundservice att öppna bifogande länk.

Som avsändare: Skatteverket ,manager@bowpm.com

Har Ni andra fått något sådant meddelande?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Hej, för att inte tala om alla "Du är utvald-mail", "du har vunnit-mail", "du får-mail om du" etcetcetc. Det finns förstås en del som fortfarande inte insett och lärt sig att sådana mail har en plats, oöppnade och bara sopade direkt i papperskorgen. Som någon just sa, banker och såna seriösa företag skickar inte ut erbjudanden eller reklam per mail av den typen. Som sagt, raka spåret till brännugnen. Ha en bra kväll. L.
vi har inte sett slutet , denna hantering bara ökar, så länge vi tillåter reklam , så kommer vi att bli överösta av alla skojare också.

när sen plånboken är din FON, och det kontantlösa är infriat, då står du där.
jag lovar , vi är bara i början av början
musse !

Du låter ju som en fullfjädrad skurk. Heter din farfar Al Capone.

Skämt åsido så går det ju att fiffla om man känner någon i banken. Är din son
bankdirektör så går det lätt. Men hur får man ut kontanter när inte banken har
kontanter.

Man får alltså lyfta över till annat konto som någon skurk äger och blir blåst på
hela konfekten. Hur får skurken ut kontanter. Han får gå till Forex. Har han ringt
2 veckor innan så får han ut kontanter trots att lagen om penningtvätt förbjuder detta. Om dom stänger Forex så blir skurken utan pengar.

Utan kontanter ute i samhället så blir alla ärliga. Det blir en konstig känsla för
många.
Annons
vilken sagoberättare du är leiake

nej vi kommer att vara ännu mer sårbara som gemene man,
bankerna kommer att tälja guld och bedragarna.
http://korta.nu/ysjkh

Detta rädda oss!!
Göcke !

Våra åsikter om kontantlöst samhälle med bara kort och Fonar går isär en aning.

Min uppfattning är att rån, svarta pengar, konto i paradis och skatteplanering och regelrätt skattefusk blir meningslöst utan kontanter.

Viss byteshandel går inte att stoppa, men det är "bökig" sysselsättning. Jag lägger nytt tegeltak på ditt hus och får 500 begagnade datorer i stället. Då har
jag i alla fall datorer resten av mitt liv, och nästa också men jag kan inte äta datorer. Hårddiskarna är svårsmälta.

Bitcoin är en rolig företeelse som jag inte fattar riktig. Vad är vitsen med ett sådant system. Hur värderar man detta. 1 bitcoin var en krona för några år sedan.
Idag är en bitcoin 600:- .Den följer inflationen fortare än allt annat.

Bitcoin tror jag inte på. All ekonomi hänger i luften, men Bitcoin verkar vara rena
rama fantasiprodukten utan substans.
problemet är ju inte löst om man kan lura till sig en tryckning och vinna på det.

ni är ju idag oroliga för mail , vad tror ni kommer att hända när alla fonar får spammas med reklam. ???

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem