Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Apropå W8

Apropå W8

Har märkt att en del på forumet lovordat W8 i åtskilliga trådar, nu visar det sig att alla inte är lika övertygade av det nya, snarare har det nästan blivit en stor flopp.

Globalt ras för PC-försäljningen

Försäljningen av datorer föll med 14 procent under årets tre första månader, i det största raset som analysföretaget IDC registrerat sedan mätningarna började 1994. Enligt företaget har Microsoft misslyckats kapitalt med sin nya version av Windows.

11 april 2013 kl 07:14 , uppdaterad: 11 april 2013 kl 07:30

- Olyckligtvis verkar det som om lanseringen av Windows 8 inte bara misslyckats med att ge en skjuts åt försäljningen av persondatorer, utan i stället tycks ha dragit ner marknaden, sade Bob O'Donell på IDC till BBC.

Siffror från analysföretaget Gartner visade på en liknande nergång: 11 procent. Båda företagen skyller raset på att kunderna hellre lägger pengarna på läsplattor och smarta telefoner.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Microsoft , har ju inte marknaden för PC-datorer , endast OS-et innan.
men de är bra att skylla på.

PC tillverkarna , borde ha slevat ut kombinerade bärbara/pekplattor redan före Jul
men de är segare än tåget. Så de har sig själva att skylla.

Det behovet har funnits länge , och körs nu över av andra intressenter som har
helt andra förutsättningar att köra över alla.

Vi har fått en mer föränderlig värld och mindre trogna användare
med köp slit och släng teknik.

produkterna har kortare livscykler , och OS-na i dem lika så.

FONARNA har skapat mallen för hur det kommer att vara.
när batteriet tar slut , släng & köp nytt
North !

Sitter just och läser om detta.

Har haft W8 i sex månader och är lite vilsen fortfarande. Håller mig gärna tlll
det gamla skrivbordet märker jag. Startsidan är lite virrig för mig.

Fördelarna med W8 är ju uppstarten av Windows och datorn på 12 sekunder. Det är
nog många nöjda med.
Dels är IE10 snabb som webbläsare. Den är snabb som en skrämd iller.
Dessutom är alla skyddsprogram inbyggda i W8. Man kan glömma allt, datorn
sköter allting själv.

Skulle det bli fel så fixar datorn till sig själv på några sekunder. Kanonbra!

Allt sammantaget så är W8 ett bra system utan att vara perfekt.
Tror det du skriver i början leiake är det största problemet. Efter 6 månader tycker du fortfarande att det är lite virrigt, just det tror jag är vad många reagerar på, jag tror att endast ett fåtal är som du och en del andra på IS, vi andra vill inte ha en dator som skall var besvärlig, vi har våra datorer för att kolla nyheter, ha ett bra mail program, lyssna på musik, läsa tidningar, och titta på videos och gamla TV programme.

Det behöver inte vara så komplicerat så att en del lägger mer tid på problem lösning än att använda datorn till det den är avsedd för, och det vet man från all teknik att ju mer komplicerat det blir, ju mer problem får man, så vill jag absolut inte ha det, så för min del blir det aldrig W8, den dag jag behöver en ny dator så finns det säkert något bättre.
Annons
Svaret är ju då FONAR, vi behöver inte datorer för det sociala livet.
Aldrig i livet Göcke. Jag har en mobil endast avsedd för telefoni, alldeles för gammal för en skärm som jag knappast kan se, ännu mindre det som ev. skrivs på den.

I min mobil har jag både tillgång till mobila samtal och hemtelefoni, det räcker mer än väl. Var inte detta meningen egentligen, det är väl trots allt fortfarande en mobiltelefon?

Tror inte dagen är avlägsen då inte telefoni ingår i de nya mobilerna, allt annat är mycket viktigare.
north , om du läste vad du själv skrev så har du svaret på varför PCtillverkningen minskar.

allt du nämnde finns just i FONARNA. (utom ett bra tangentbord)

sen kan ni ju själva ha problem med det. men det är en helt annan sak.

och jag ser det endast som att PCtillverkarna har missat att hoppa på tågen med
en kombinerad läsplatta och dator med bra tangentbord i ett , som var tanken från början med win8. att få ett enhetligt gränssnitt i alla burkarna.

Microsoft har lyckats, men inte PCtillverkarna.
Beställde denna http://korta.nu/f84pj


Så man äntligen får testa detta fantastiska Win8 enligt vissa här på forumet.
Emans , Jag gör dig ledsen nu, du har köpt stenålderteknik
även om produkten är bra

precis det jag skrivit innan, PCtillverkarna hoppade inte på trenden med löstagbar skärm/pekplatta och övrig dator.

Jag är förvånad att de har mage att gnälla över försäljningssiffror.

en lätt läsplatteskärm är helt ok att läsa en elektronisk bok med. osv

så varför envisas de med att hänga kvar i det förgångna
när den nya tekniken redan finns.
Jag köpte den för att priset var bra och att den mer än väl klarar det jag använder datorn till. tänkte köpa en läsplatta men irriterade mig på att det inte verkar finnas usbportar på dessa..........
Emans , vänta till de kommer med riktiga portabla PC-n med löstagbara skärmar/pekplattor, det är då du kommer att få glädjen åter.
njut av den burk du nu har köpt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem