Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Google

Google

Google scanna miljoner böcker för att skapa ett gigantiskt världsbibliotek innehållande varenda bok som någonsin existerat.

Hur stort ska Google bli? Ska dom ta över hela världen?? Nån måtta får det väl vara!
Antal svar på detta inlägg: 6
Thomas2!

Google är bra. Det bästa som har hänt efter internets tillkomst. En enda aktie är
värd 6000:- i det bolaget. Jämför man Telia som är värd 40:- så förstår man hur
starka dom är ekonomiskt. Alla tror på Google.

Dom har scannat böcker sedan 2002. Vissa med copyright givetvis. Det kan bli dyrt
för dom. TV2 visar detta i kväll kl. 20:00. Det får vi titta på.

Bibliotek som varje kommun måste ha är nog ett minne blott om några år. Vad skall
man med dom till, när det finns böcker på nätet hos Google. Skall man söka på ett
bibliotek så tar det minst 2 timmar att hitta ett svar. På Google får jag 5000 svar
på 2 sekunder. Helst oslagbart.

Biblioteken kan byggas om till äldrevården med Google notebook i varje rum.
leiake!
Att läsa en bok på webben är inte detsamma! Och vad ska man betala för varje bok man scanna?? Ingenting!! Och vad ska vi betala för att få läsa en bok?

Om google nu är så bra,så borde dom förnya sin webbläsare! Den är ju uråldrig!!
Förlåt leiake om jag är tjatig men jag påminner om mina varningar för Google och Facebook.
Googles aktievärde är helt ointressant om man inte handlar med aktier.
Det är alla personliga uppgifter om dig och alla andra som in i minsta detalj systematiskt samlas in och lagras på väl dolda platser runt klotet som är det som bör oroa.
Google och Facebook vet mer om dig än du kan ana. Allt du gör vid datorn finns lagrat in i minsta detalj och ingen vet vad informationen kan komma att användas till!!!
Tänk på att det inte behöver stå Google på sidan du är på för att garantera att inte Google ser dig. Gör en slarvig översättning av namnet Google och du har plötsligen "Storebror ser dig överallt".
Vem vet vem som har makten om fem år? Och vad all information i fel händer kan användas till.....

Sov Gott!
Vanelli
Annons
Instämmer helt i din åsikt Vanelli.
Ogooglebar, ett svenskt ord som fanns med i Språkrådets lista över ord år 2012. Efter påtryckningar från Google föll språkrådet till föga och strök ordet år 2013. Detta borde inte ha fått ske och skulle sannolikt inte hänt om språkrådet haft en mera manhaftig ledning. Nu blev det så att Google fick bestämma vilka ord som får stå i en svensk ordlista. Så här får det bara inte gå till.
Jag tror att vi människor anpassar oss till Google och andra sociala sidor. Har man rent samvete så behöver man ju inte vara orolig.

Har man inte rent samvete blir det värre.

Troligen blir nästa generation ärligare och mer skatte-vänlig när dom förstår vad det handlar om.

Skatteparadisen blir ju färre och färre. Det lönar sig inte längre att ljuga och fuska.
Det blir svårt att somna när man inte är ärlig mot sig själv.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem