Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

SJ

SJ

Nu har ledningarna ramlat ner igen. Stackars SJ. Denna gången brann det visst
också. Flen -Södertälje.

Vill man ha spänning i tillvaron så skall man åka tåg. Undrar varför dom inte kör med diesellok i stället om nu ledningarna är så dåliga. I Mariestad har vi diesellok
som tuffar på i 120 km/tim. Men dom får bara köra i 80 km/tim på lokalbanan för
rälsen är så dålig att den går sönder. Rälsbrott heter detta fenomen.

Underhållet är dåligt i hela Sverige på alla banor.

Hittade en karta som man kan se hur försenat tåget är. Bra om man har en smartphone eller dator och sitter i skogen utanför Flen.

Ett snabbtåg från Gbg är 5 timmar försenat. Det lever inte upp till sitt namn.



Antal svar på detta inlägg: 8
-Vill man ha spänning i tillvaron så skall man åka tåg...
Det vore bra om ledningarna höll spänningen, men dom har antagligen spänts för hårt...
Snälla leiake!

Skyll inte på SJ.

SJ är INTE det enda tåg bolag, som blivit drabbade
Skyll på dåligt underhåll och att vinstprofit går före.
Annons
Och SJ har INGET med underhållet av järnvägsspår & Kontaktledningar. SJ Försöker ju bara köra tåg på dåligt underhållet järnvägsspår.

Men de styr inte över underhållet, men all skyller ju på SJ. Det var länge sedan Järn vägen delades upp
Det borde naturligtvis vara ETT företag som skötte allt.
Självklart tycker jag.
Det har det ju varit en gång.

Allt var då mycket mer flexibelt än denna lekstuga vi har idag.

Tyvärr så är det för många egon i dag som inte ens vet hur det har varit.
och de som var med då och kan berätta är snart utdöda.
Tänk om tågen kunde rulla utan räls och elledningar. Det har alltid förundrat mig att dom där armarna som vilar mot elledningen håller. Det måste ju vara ett väldigt slitage när x3000 dundrar på i 180 km/tim .

Jag stod och väntade på ett lokaltåg i Töreboda då kom X3000 farande förbi i 200
km/tim utan att man var förvarnad. Vad rädd jag blev. Nu förstår jag varför man inte skall stå för nära spåret.

Man skall inte ens stå på perrongen utan sitta i ett skyddsrum när snabbtågen far förbi.

Vem är det som river ner kontaktledningarna varannan dag. Han måste vara tokig
eller så hatar han tåg.
leiake!

200 km i Töreboda! Så fort har jag aldrig kört där och jag har varit lokförare i 36 år. Det är nämligen 160 km/tim över bron till Göta kanal. Skämt åsido.
Det är Trafikverket som ansvarar för kontaktledningarna och det är sällan nåt fel på dom. Problemet ligger oftast på fordonen och det beror på nedsatt underhåll.
Strömavtagarnas kolskena kontrolleras inte som förr.
Trafikverket ställer heller inga krav på tågoperatörerna att dom ska kontrolleras.
Jag håller med Göcke, som det är nu kan det bara gå på ett sätt och det är åt helvete!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem