Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

spela gamla spel på XP

spela gamla spel på XP

hur skall jag kunna få gamla spel och funka på XP jag har fått tag på ett gamalt PC spel pinball express men kan inte få det och funka fastän det står "XP compatible" det är gjort 1999 så det var ämnat för win 98 när jag trycker på setup iconen så får jag bara upp ett medelande som säger "c:\windows\system32\autoexec.nt. systemfilen är inte lämplig för att köra DOS- och windows program. välj stäng för att avsluta programmet." och jag har möjligehetn att välja stäng eller ignorera och oavsät vilket jag väljer så fugerar det inte det bara stänger ner . jag har provat att köra exe filen i win 98 kopatibelt läge men ingen förändring och DOSbox har inte hjälpt.. snälla hjälp mig
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

Man kan oxå installera VMWare, och sedan köra in typ Win98 eller.... med detta installerat så kan man sedan installera sina gammla program/spel. Fungerar utmärkt. VMWare finns på () som man kan prova gratis i 30 dagar. Men det finns ju förståss även fria program. Ett annat sätt är att installera flera olika OS på samma dator, men nackdelen med detta tycker jag då i förhållandet till VMWare är att man måste boota om burken om man skall byta OS.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem