Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ip-adresser på mottagna mail

Ip-adresser på mottagna mail

Jag använder MS Outlook 2013 och undrar hur man kan få fram information om IP-adressen m.m. på det mail man har tagit emot.
Jag vet att det gick på äldre versioner av outlook, men här kan jag inte hitta det.
Tacksam om någon vet.
Antal svar på detta inlägg: 5
Går det inte att högerklicka på mailet och välja egenskaper och sen fliken information?
i 2013 måste du öppna mailet och sen välja arkiv/info / egenskaper
Hej, jag för min del är lite småförsiktig med allt man inte känner igen. Papperskorgen direkt med okända adresser, och speciellt såna som säger; Varför har du inte svarat. Och ; Vi behöver ditt svar omgående för att kunna ge dig ditt, din, och allt va det heter.Tyvärr har det gått så långt numera. Hälsn. L.
Annons
Tack Göcke, det löste sig.
Lagera. Adressen var från en kompis, men innehållet var något helt annat. Det stod att han var bestulen på pengar och pass i Barcelona och behövde hjälp att komma hem. Givetvis gick jag inte på det då jag visste han var här i närheten och jobbade. Det visade sig att dom hade kapat hela hans mailinformation och adresser så nu kunde han varken komma in på sitt mail eller hemsida.
Polisanmälan är gjord.
Hassez, mh, exakt vad de håller på med numera, i många fall ändå. Tur och skönt att du fick tag i det hela. Otroliga ideer vissa skummisar hittar på. Hälsn, L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem