Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Rensa i regedit

Rensa i regedit

Jag har avinstallerat Samsung KIES eftersom det inte fungerade som det skulle, jag pratade med deras support och han sa då att jag även skulle rensa i registret innan jag installerade om det igen.

Min fråga är då, finns det inget program som man kan söka upp alla Samsung KIES filer på en gång och ta bort för det tar ju evigheter att plocka bort dem manuellt i regedit.
Antal svar på detta inlägg: 7
Challe , ring suporten igen och be dem skarpt att ta fram ett verktyg som raderar deras KIES , att hänvisa till andra program och kundens kunskaper är snudd på kundförakt.

de har skapat ett program som inte ens kan avinstallera sig själv, det är dålig programmering
Challe !

Själv gjorde jag en lite lättare variant av återställning, då försvann Kies.

På Google avråder dom från Kies på laptops. Det passar bäst på mobiler tydligen.
Har man Windows 8 så behövs inget av Samsungs grejer. Dom uppmanas man att
ta bort.
använd ccleaner. Det tar bort resterna efter avinstallation
Annons
Revo uninstaller tycker jag funkar bra.
Tackar för era svar men efter ytterligare ett samtal till, till Samsung Support så kommer en uppdatering till Windows 8 under nästa vecka och då ska det fungera så det var inget fel på installationen av Samsung KIES.
Man måste ha Samsung KIES om man skall uppgradera sin mobil eller synka och spara data i sin dator som backup leiake!
Det var bättre förr i tiden när det enbart var ini-filer som gällde..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem