Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Softonic

Softonic

På mitt skrivbord finns en Icon "freeflashplayer 2.7". Jag vet inte vad den kommit ifrån. Sökte lite och fann en mjukvaruproducent med samma namn som rubriken här.

Det är nåt skumt tror jag---är det någon här som kan säga något om softonic.

Överlag verkar det råda rena rama gangstervälde när det g'äller mjukvara. Skulle hjälpa enkamrat att förbättra datorskyddet. Jag är ingen expert själv precis så adaware-- tänkte jag --är väl bra.

På något mystiskt sätt så slank det med "Lavasoft security seach",som la sig ivägen på skärmen och gömde sig i alla listor. Det tog ett tag innan jag fattade ätt det far rena rama datorkapningen vi var utsatta för. Det var bara att återställa datorn till veckan innan.

Hur kan någon få kalla sig lavasoft (finns det inga lagar om varunamn i data världen) och placera ut oknytt hos folk??

Finns det någon lista över "fula gubbar" nånstans--så man känner igen dem när man ser dem.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Man kan ju fråga före man tror
eller varför inte söka på google

Gratis är gott, men 90% är mer skräp än nytta

Softonic är mer som en programbank, som lovar gratis nedladdningar av program, program som många inte är gratis utan är i ett prova på läge. för att de skall kunna leva , paketerar de hemtagningen med andra program som håller dem igång
"Gratis är gott, men 90% är mer skräp än nytta"

FUD!

Snälla Göcke, läs på lite:

https://www.gnu.org/philosophy/philosophy.html

Harlekin33 , även GNU drabbas av ohederliga aktörer.

jag behöver nog inte läsa på, jag lever tyvärr i verkligheten. den verkligheten räcker och blir över.
Annons
Göcke, du behöver inte ta till dig GNU eller FLOSS men det kan vara bra att känna till vad det är. Och visst finns det både bättre och sämre program även inom detta område men studera lite mera så kommer en helt ny värld att uppenbara sig för dig.

Mer om softonic och lavasoft secure seach. Har letat runt lite och finner att softonic har en egen sökmoter som följer med och som tar över andra sökmoterer. Det här med ,lavasoft är märkligt , för det kan väl inte vara samma lavasoft som säljer adaware--det måste väl vara en förfalskning.

Jag tycker det är otrevligt när man får saker man inte bett om och som är dominerande på skärmen ,men inte går att hitta någon annan stans.

Vet någon vad flashplayer 2.7 är .? Ikonen ligger på mitt skrivbord och vill att programmet skall bli installerat---jag kastar nog bort det ,men är nyfiken på vad det är.
Free Flash Player is a small, fast video player that will allow you to view FLV videos without a problem. Flash video (that is, FLV files) have quickly become a popular format for online videos. On the downside, not all players are able to open them, but with Free Flash Player you won't have that problem.

There are no other options or features in Free Flash Player. Its only aim is to be the simplest, fastest Free Flash player you've ever seen, and it really achieves it.

Free Flash Player is a handy Flash tool kit designed as Macromedia Flash player. allowing you to watch Flash movies

http://en.softonic.com/

http://free-flash-player.en.softonic.com/
Men om jag skulle ladda ner free F. P. ,så får jag softonics sökmotor på köpet och den tar över google och går inte att avinstallera?

Vet Du något om Lavasoft som har "lavasoft secure seach" är det samma bolag som gör adaware.?
Låt bli att installera det om du är minsta osäker.
Harlekin33 , du behöver inte försöka omvända mig, GNU är redan en bekant värld. sedan begynnelsen.
Men andra kan ju bli intresserade.

Men faktum står fortfarande kvar. det finns för mycket folk som vill lura på en
en massa skit.

Nattugglan , släng bort allt som har med de senaste installationerna du har gjort
från Softsonic.

nästa gång så använd flash från Adobe, men se även där upp för luriga kryssrutor
som installerar saker du inte vill ha.
http://www.tabortspyware.com/tabort-softonic-hur-man-raderar-softonic.

Kan det här också vara bluff ,för att få sälja bottagningsmedel.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem