Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

OCR-Nummer

OCR-Nummer

Jag hatar dessa lååååånga ocr-nummer! Krångligt så det förslår.

Man får sitta och dubbelkolla hela tiden.

Vad händer om man slår en siffra fel? Går pengarna i väg på annat håll? Och jag får kravbrev. Kanske kronofogen?

Det måste väl gå att lösa på ett enkelt sätt?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4

lagera !

Det är lite "mesigt" att ha autogiro. Men för dom som är handikappade så är det bra. Man glömmer ingen räkning såvida man inte får en separat och oväntad faktura.

Autogiro har en nackdel. Hörde om en "gubbe" som legat död i 6 månader då alla
hans räkningar sköttes av autogiro så ingen saknade honom.
Grannarna tyckte det luktade i uppgången den första tiden, men brydde sig inte.
Efter ett tag försvann lukten då kroppen antagligen torkade. Han blev ett russin.

Betalar man inte räkningar så hittar kronofogden dig innan du är död. Det är en bra livförsäkring.

Känner du dig ensam så "skit" i att betala" räkningarna. Då blir du genast populär,
och brevlådan får jobba.
Om man har e-faktura,så slipper man papper i brevlådan,som när man öppna brevet står det 0 kr,summan dras via autogiro!!

Varför i helv.... skicka dom ut fakturorna då i brevlådan??

Att ha e-faktura är mikjösmart,säger telia! Men vad vet dom om detta?
Du leiake, du har humor, mesigheten lämnar vi därhän. Fakta kvarstår, inget missas och allt fungerar perfekt. Den där som somnade in må vila i frid. VI ska kanske hålla oss till verkligheten, och handikappade eller inte, har man annat att syssla med så spar man en hel del tid med Auto-G, det är ju det som är meningen också. Sköt dig nu. L.
Annons
Ha,Ha!

Min e-faktura fungerade! Den från telia var inkommen på Swedbank! I dag!

Nå väl,jag har inte fått något sms från banken än,men det kanske kommer? Den ska ju inte vara betald förrän sista november!

Man kan inte säga annat än att telia är ute i god tid!!
Telia skickar ut e-faktura 6-7 veckor före sista betalningsdag. Fult trix för att få
in pengar i förtid. Men dom pengarna går antagligen direkt till "mutkontot" som heter oväntade men plötsliga betalningar.

Undrar hur man bokför "mutor". Diverse omkostnader till välgörenhetsorganisationer som Postkodlotteriet antagligen pysslar med.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem