Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bit och byte

Bit och byte

Kan någon förklara skillnaden för mig, och tänk då på att jag är så långt ifrån en data nörd man kan komma, begriper inte mycket.

Jag kollade nedladdningshastigheten på min dator, och det visade Nedladdningshastighet 4195 kbit/s

Vad innebär detta, bra eller dåligt, försökte googla med deras förklaring är inte för vanliga människor
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5

Bra svarat leiaike.

Nu är burken fullt återställd och går fn. som en klocka. Det är segt att installera om alla program. Önskar jag haft ex, Northon Ghost och kunnat köra en avbildning nu när allt är nytt installerat för att enkelt kunna återställa allt. Nu för tiden verkar det dessutom som att allt fler programmakare tvingar oss att ha en internetuppkoppling. Ex jag hittar ju ingen stans där man kan ladda ned windows 8.1. Likaså en del av Magix produkter och Adobe kör ju bara i molnet numera. Office är på väg att bli likadant. Bra för NSA med sin övervakning.

Ang datorn, jo du, leaike, händige herrn har flera fingrar och fixar mycket prylar. Dock måste det medges att det ibland har kostat en slant att reparera det som jag skulle reparera. Har provat att fixa lite reparationer på mitt jobb (fd. jobb) och det har också hänt att ni skattebetalare fått bidragit med några slantar när det inte gick som jag trodde. Det är dock preskriberat nu och mitt skrivbord har övertagits av någon annan.
PerAsk!

Du är en ärlig man som vågar avslöja dina brister. Själv har jag betalat några kronor extra för att jag försökt att rota själv. Minst 20.000:- på lika många år.

Jag roade mig att sätta ihop en speldator hos Komplett. Den sprang upp i 25.000:- på direkten. Men då har man det bästa, för det behövs om man vill spela
spel och inte bara surfa.

Nu har jag en HP med aningen för liten prestanda för att få det hela att bli perfekt.
Den kostade 9000:- inkl skärm. Trodde den skulle räcka livet ut. Men icke sa
nicke. Dom hittar på nya grejer varje vecka.

Jag har så bra grafik att när jag krockade med tåget så trodde jag det var riktigt.
Hoppade till ,blundade och väntade på smällen.
vad är det för tågspel du kör. Jag läste något tidigare, men har du någon länk så ska jag testa.
Nu är jag ju pensio och har lite tid över, tror jag iaf. Än så länge har det varit körigt. :)

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem