Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med windows update

Problem med windows update

Hallå i cyberrymden.
Är det någon som vet hur man löser problemet med att de sista uppdateringarna som släpptes igår, inte går att installera?
Problemet började efter att jag för några veckor sedan hade installerat windows Installer 3.1 som ingick in den förra win update uppdateringen.
Trots att jag hade installerade den så fick jag varje gång jag besökte win update en fråga om jag ville installera windows inst...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3

www.pctools.com/registry-mechanic/
Fel i registret, ja kanske, men även nej.
Ang de tips som Göcke skrev så har jag provat dessa och jag skrev också någonstans tidigare att jag hade laddat ned en ny version av Windows installer 3.1 v2.. Det funkar ändå inte.
Hittade dock ett diskussionsforum på nya windows update http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?pg=2&cat=
en_US_56d1dd45-de9e-4fc5-9bc1-2d1d0de6daee&lang=en&cr=US&guid=&s
loc=en-us&dg=microsoft.public.windowsupdate&fltr=
Där hittade jag ett antal personer som hader råkat ut för exakt samma problem efter att ha just installerat windows installer 3.1. En person hade 45 datorer att uppdatera och det var bara en som hade fungerat. På de övriga fick han samma fel som jag. En lösning som presenterades var att byta namn på windowsupdate log och sedan köra windows update igen. Jag har inte provat detta ännu, men ska testa med att avinstallera någon av uppdateringarna som jag laddade ned manuellt. så får vi se vad som händer.
Nu har jag testat tipset att döpa om windows update.log. Det var ju inte helt enkelt eftersom datorn hela tiden svarade att den använder filen. Körde då ett program som heter Unlocker och därefter så kunde jag byta namn på filen, och jag avinstallerade sedan en av mina uppdateringar. Tyvärr så löste detta inte problemet. Den avinstallerade uppdateringen dök visserligen upp i Windows Update, men det gick inte att installera den, utan jag fick till svar att installationen misslyckades. Alltså tillbaka till ruta 0.
Annons
Äntligen har jag lyckas att lösa problemet med att det inte har gått att uppdatera med windows update.
Efter att ha surfat runt på olika supportsidor, inklusive Microsofts, så hittade jag denna länk på Windows update discussionsforum: http://castlecops.com/t106642-How_To_Fix_Windows_Update_BITS_Newly_Edited.html.

Det jag gjorde var steg 1, dvs att via Administrationsverktyg gå in och stoppa tjänsten Baground Intelligens samt Windows update, enligt anvisningarna och därefter starta dem igen. Nu får vi se hur långt det räcker.
Bra Jobbat PerAsk
skam den som ger sig.
hoppas att det löser sig för dig
Nu är det dax igen.
Förra månaden så löste jag mitt problem med att det de uppdateringar som släpps via Windows update inte installerades. Jag hittade en lösning som innebar att man startade om tjänsterna Background Intelligens Transfer Service, samt Windows Update.

När Microsoft nu släppte månadens uppdateringar så händer igen samma sak. Uppdaterinarna installerades inte. Nu kunde jag dock direkt starta om de aktuella tjänsterna, och då funkade det. Är det någon som har en aning om varför det blir så här. När man går in på de två aktuella tjänsterna så ser det normalt ut, dvs de är inte stoppade, men ändå så verkar de att vara detta?
http://support.microsoft.com/?kbid=883821

Har du läst detta.Där har du mycket att bita i.
Nu får jag inget av dessa felmeddelanden, utan bara svaret att installationen misslyckades.
Huvudsaken du kan uppdatera.Har du med dom tre som kom
igår.

Har du skaffat Registry Mechanic.Om inte så gör det.Jag tippar
du har 350 fel,på full scan.Gratisversionen fixar bara några
stycken,så man måste köpa.Men det är billigt och bra.150:-

En ny uppdatering kom igår.Hade 12 fel,och jag trodde jag var ren.He,he

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem