Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

hejsan har köpt en ny dator med w8
men hur fan får jag upp en normal start sida.han i affären sa att tryck bara på w flaggan på tanget bordet så kommer det upp samma som w7,inte fan det kommer upp face book hur gör jag ?
o hur ställer jag in så när jag startar datorn så börjar den med w7
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Högerklicka på startknappen och välj alternativ, iaf om allt blev som det skulle
Det känns lite osäkert om allt är som det ska i din dator. Du säger att du bara hittar Facebook bland dina appar på Startskärmen. Det ska finnas ett antal olika appar där, eller också har jag feluppfattat dig.

Om du nu har installerat StartmenyX så ska du kunna klicka på startknappen och få upp program mm och det är ganska likt win7.
Om du för muspekaren i högre nedre eller övre hörnet så dyker en list upp med, överst ett förstoringsglas vilket betyder Sök.
Under den en ring med punkter
Under det ett fönster med fyrkanter. Det är startskärmen. Klickar du där ska du hitta en massa olika rutor som motsvarar en del program, väder, nyheter mm.
Om du högerklickar på någon app så kan du välja att ta bort den om du inte vill ha den kvar.
Underst finns en pil som pekar nedåt. Klickar du där får du upp övriga program mm
Längst ned till höger finns en knapp som heter Anpassa. Klickar du där kan du sedan flytta apparna på startskärmen dit du vill ha dem. När du är klar klickar du bara mitt i skärmen.
JOVISST ja. I vänstra kanten av startskärmen ligger en app som heter skrivbord. Klickar du där så kommer du tillbaka till skrivbordet som det ser ut i Win7
Lycka till
Sedan när du har klickat på startknappen och har Start X meny uppe så kan du högerklicka längst ned i den bården som finns där. Där kan du välja att bocka för olika alternativ så tillkommer det knappar med olika funktioner, ex omstart är en grön knapp och stäng av en röd om du tar den översta av de två stängav alternativen. Väljer du det nedre så får du en grön avstängningsknapp och klickar du på den får du upp ett antal olika alternativ.
Prova dig fram

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem