Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Dags för klockomställning

Dags för klockomställning

Detta jippo har retat mig i alla år. Nu verkar det som mina smärtor delas av flera.
Det är faktiskt ohälsosamt att ställa om tiden. Vetenskapligt bevisat tydligen.

Jag har mått dåligt när jag har ställt om klockan både på våren och hösten. Sämst
mår jag på våren då man märker av ljuset mer. Hösten är bättre för då övergår vi
till normaltid.

Ni hör på namnet NORMALTID att det är bäst för kroppen. Då känner man sig normal om man känner efter ordentligt.


http://korta.nu/r6g6r
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Detta påfund är total katastrof.....Den som hittade på detta borde fan steglas,men den fan är nog död sen många år förhoppningsvis......!!!!!!!!
Hoppas denne blev överkörd av ett tåg som missat avgångstiden eller uppbränd
i ett solarium därför att klockan stod på sommartid.
Boys, först och främst, lazze ska nog ta en titt till höger på den här sidan, "Kom ihåg", och sedan, visst tog det ett tag att vänja sig, men på samma gång så fick vi ju lite längre ljusa dagar på hösten vilket väl inte känns helt fel heller. Men, som alltid, smaken är som baken. Ha en bra dag. L.
Annons
Klockor och tidtabeller synkroniserades när järnvägen drog fram år 1850. Innan dess fanns det inga klockor hos allmänheten.

Om klockan var 11:00 i Stockholm så kunde den vara 14:00 i Kiruna. Det ställde till det för många, därför blev tiden samma i hela Sverige.

Nu är det bekymmer när vi flyger i stället. Flyger man till London så tar det 2 timmar. Flyger man från London till Gbg så tar det bara en timma eller så är
det tvärtom. Flyger man med Ryanair så sover piloten en stund i alla fall.

Om jorden slutade snurra så skulle livet bli enklare.
Ju snabbare vi färdas , ju stabilare klockor (tid) behöver vi
så varför måste vi hatta med en timme hit eller dit i dagens samhälle.

korna kan ju i alla fall inte klockan, de går bara på hur stinna juvren är

Kan inte förstå vad som är problemet, vad är det som är så jobbigt. Speciellt vi som är pensionärer borde inte ha något problem, om vi stiger upp en timme tidigare eller lägger oss en timme senare kan väl inte påverka livet varken positivt eller negativt
Jag ser heller inga problem med att klockan ska ställas fram eller tillbaka!
Hade heller inga problem när jag jobbade!
Jag lägger mig när jag är trött, vilket jag brukar bli vid 22-tiden. Vaknar cirka 3-4 ggr per natt, går upp och sätter på kaffe runt 05.30.
ja det låter ju sunt,fundera på vad läkarn säger till dig om du jobbar på ringhals kärnkraftsverk å du säger åt denne att du har denna sovrutin....fort vart du omplacerad till diskrummet i matsalen.........
Joanna !

Måndag kväll börjar du gäspa klockan 21:00 redan.
På tisdag sätter du på kaffet 04:30.

Du hör ju hur galet det blir. Dricka kaffe 04:30 är för tidigt. Tänk vad lång dagen
blir.

Datorn är bra på att hålla tiden. Den sköter det hela själv. Underligt.
Hur länge är min nya dator programmerad tro. Fram till år 2050 antagligen.
Men man kan visst ställa om detta när man laddar ner efter en
fabriksinställning. Det har jag sett.
leiake att köra grävmaskin i en tunnel är nog svårare än ställa klockan
du klarar nog inte det ena eller det andra

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem