Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IMAP Server

IMAP Server

Varför kommer det ett felmeddelande att min "Din IMAP server har inte svarat på 150 sek, vill du vänta ytterligare 150 sek?" och så får man välja mellan "Wait" eller "Stop".
Det är Windows Live Mail jag har med ett konto från "Hover" som spökar. Började när jag bytte boende över julhelgen nu och då är det en annan internetleverantör också. E-posten verkar trilla in som normalt ändå och Hotmailen verkar fungera som normalt.
Antal svar på detta inlägg: 7
Klickar jag på "Stop" så får jag det här felmeddelandet,
Your IMAP command could not be sent to the server, due to non-network errors. This could, for example, indicate a lack of memory on your system.

Configuration:
Account: Jannes E-mail
Server: mail.hover.com
User name: xxxxxx@xxxxxxxxx.com
Protocol: IMAP
Port: 143
Secure(SSL): 0
Code: 800ccc0f
Fungerade det innan du bytte boende, ?
Kan det bero på din internetleverantör om den är ny

kör du win8.1 kan det bero på en felaktig säkerhetsuppgradering.

men du måste tala om vilket OS, mailleverantör det är.
Det fungerade tidigare och det fungerar en stund innan meddelanden börjar poppa upp och komma i vägen... kanske en 30 minuter innan det ballar ur
Jag har W7 och nu är det BT som är internet leverantör, mail är min adress/domän jag har hos www.hover.com.
Kollade lite på brandväggen (Windows) men jag såg inget som verkade tok där och för lite minne tror jag inte det är.
Gjorde en omstart igår men det hjälpte inte MEN nu idag verkar det fungera bättre eller så har eländet inte börjat än.. E-posten har varit igång snart 1 timme utan ett enda "meddelande"..
Annons
BT kan ju blockera vissa portar

testa med att maila dig själv
Men E-posten trillade in ändå fast det där med IMAP, men det är väl bara att den har problem med att sortera posten till olika mappar som att uppdatera det som ligger i dem och ska ligga i dem?
Men idag verkar det fungera som det ska hittills iaf, har haft igång e-posten i 2t minst så problemet kanske har löst sig av sig självt.....
Temporärt problem alltså. Låter som om du kan slappna av
Har nu inte haft detta problem sen den 23/12, bara en enstaka gång så jag får väl förmoda att problemet löstes av sig självt på något sätt...
Skönt, för det var väldigt irriterande med alla meddelanden

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem