Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spöksidor

Spöksidor

Innan jag gick på julledighet så installerade jag win 8.1 på jobbet. Som bakgrundssida på skrivbordet har jag mitt arbetsschema med start 6 januari. Jag stängde av datorn när jag gick därifrån. Jag stängde alltså inte bara locket utan Alt/f4 och Avsluta. Detta var i torsdags. I går fick jag för mig att uppgradera till win 8.1 även på hemma datorn. När det var klart och jag startade om, så var min vanliga bakgrundsbild borta. Den var istället ersatt med min bakgrundsbild från jobbet. För att komma åt den måste jag gå in på novasoftware.se/webviewer och ange mina initialer för att komma till just mitt schema. Sedan måste jag bläddra fram till v.2, för annars får jag aktuell vecka.
Sedan stängde jag ner datorn igen, på samma sätt. Stäng av /Avsluta. Lite senare när jag startar min hemma dator igen, så hade flikarna i Explorer ändrat sig. De var samma flikar som jag har på jobbdatorn, och hemma har jag inte en enda av dem. Jag fick sätta mig och ändra tillbaka flik för flik, och sedan bytte jag tillbaka till den bakgrundsbild jag hade innan.
Idag har det inte spökat, utan jag har fått behålla de inställningar jag har.
Hur kan det bli så här?
Har jag rätt till övertid?
Antal svar på detta inlägg: 10
Microsoftinloggning ställer till det, visst har du rätt till övertid + bonus på den.
God Jul!
tanken med gemensamma inloggningarna är ju att man skall ha allt med sig i alla burkar man loggar in på.

På gott & ont
Önskar er alla en God Jul
Annons
Det blir inte kul när du kommer tillbaka till jobbet och startar den datorn........
Hur blir man av med eländet? På jobbet har jag schemat som bakgrund, och hemma husbilen... När jag kommer till jobbet är husbilen bakgrund där med, och när jag ändrat är schemat bakgrund hemma Ändå är respektive dator helt avstängd när jag inte är där....Jag förstår att det beror på för att jag är inloggad med Microsoftlösenord, så de har molnkontakt, men det måste väl gå att stänga av?
Ingen som vet hur jag blir av med det alltså...
Hej Iggesörping! Jag kan inte säga exakt var dessa inställningar är, men jag har sett dom någonstans? Alltså du har möjligheten att stänga av synkroniseringen mellan enheter i nätverket eller sätta på! Vilket då innebär att så småningom uppdateras alla enheter/datorer att ha exakt lika innehåll oberoende av vilken enhet/dator du jobbat från...... Kanske du bara behöver gå in i inställningar där på höger sida, chimsen, när du för pekaren till högra övre hörnet...? Lycka till!
Tack... Det ska jag testa
..... och det stämde webProwl2

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem