Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Flashback.se

Flashback.se

Läser inläggen i Flashback.se att skribenterna får okväda varandra. Om man har fel
i ett inlägg, heter det att man är en idiot.
Här skulle nog Göcke gå i taket!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

RolleBe!

Flashback är ett Forum för samhällets baksida.


Man blir ledsen av det mesta men ibland kan man få reda på lite ovanliga grejer.
Moderatorn på Flashback har lagt ribban högt.

Inte ens Patrik Sjöberg klarar det hoppet.
Det mest förvånande är att ordet idiot förekommer i släktforskningskretser-
Man tycker att det borde vara bildat folk.
Idiot är ju latin för någon som är idiot.

Är man idiot så kan man knappast figurera på Forum . Då vet man inte ens vad en dator för något. Man menar inte så illa som det låter när man uttrycker sig med
detta ord. Man skulle kanske fråga "Är du förståndshandikappad", men det blir
för långt ord antagligen

Kyrkoböckerna var lite mer vårdslösa. Dom berättade sanningen rätt upp och ner.
Annons
Själv hade jag välkomnat lite annat klimat här på IS, inte att man kallar varandra idioter, men att man kunde diskutera politik och samhällsproblem, utan att alla måste vara jätte gulliga mot varandra, därför ni ser mig här allt mera sällan, politik är mitt intresse och det kan jag få så mycket jag vill av på många FB grupper
Ja, jargongen är ibland brutal. Jag är medlem på FB och blir ibland förvånad över vad man släpper igenom i form av fula namn, personliga påhopp och rena lögner och rykten.

Tyvärr kan detta i mångt och mycket tillskrivas moderatorerna själva. Ett exempel. Nyligen urartade en diskussion, varvid två läger bildades. Det förekom hårda ord, precis som vanligt.

I det läget hoppade en av moderatorerna in och varnade flera personer för eventuella påföljder. Självklart struntade dessa personer i varningen och fortsatte som vanligt att smäda varandra.

Och nu kommer slutklämmen. Moderatorn fräste av ilska och skrev bland annat att dessa medlemmar är "en hop fucking retards"!

Jag och en del andra (neutrala läsare) protesterade mot detta språkbruk, varvid moderatorn genast delade ut officiella varningar. Dock inte till de medlemmar som använde grovt språk i sina tidigare inlägg utan till undertecknad, samt de andra tre medlemmarna som vågade protestera mot språket som moderatorn använde.

Visst hon (moderatorn) hade rätt i sakfrågan men inte desto mindre får en moderator lägga band på sig själv och höja sig över medlemmarna.

Så kan det således gå till på FB. I ärlighetens namn bör man dock nämna att en del sektioner är helt OK, medan andra är sorgligt usla på alla sätt. Det förvånande är att den sektionen som är helt OK har förmodligen de sämsta moderatorer. Undantaget som bekräftar regeln.

EZ
ElectricZombie !

Vad trevligt att du har hittat tillbaka till IS Forum. Jag trodde du var död.

Är ibland inne på Flashback, men enbart som "tittbög". Där går vågorna högt
vilket jag är för gammal för. Trivs mer på IS Forum.

Jag trodde aldrig att det Forumet skulle överleva, men det har dom gjort till
mina stora förvåning.
Flashback är bra då det kan vara mycket kunnigt folk inom data.

Ni som inte orkar med det hätskare klimatet kan ju diskutera så mycket annat där också.

leiake, jag har varit aktiv på diverse andra fora men ändå hållit ett öga på IS. Precis som du gör med FB :).

FB har ju funnits ett bra tag! Som Harlekin33 skriver så gäller det att välja rätt sektion att vistas på.

Jag är i princip aktiv på två sådana, Jakt och Fiske, samt Matlagning, metoder och redskap. Dessa två är som sagt helt OK.

Jag förstår att du trivs bra här på IS. Det gör jag också, även om jag inte längre är så aktiv. Borde kanske ändra på den detaljen ;).

EZ
Ja E Z ändra på det !!!
Gärna lite mat råd !! Det saknar vi här på
Forumet numera !
Så välkommen tillbaka hit !
Falsk Nobelsoppa (gott som f**n och lätt att laga)

Ingredienser
3 medelstora morötter
2 msk smör
2 msk vetemjöl
1 l vatten
3 fiskbuljongtärningar
1pkt räkost (250gr)
1 pkt dill (djupfryst går bra)
1 brk créme fraice
1/2 kg rensade räk

Gör så här




Morötterna rives och fräses i smöret, mjölet blandas i. Buljongtärningarna läggs i vattnet och kokas upp. Slå det över morötterna. Slå i räkosten, dillen och créme fraishe.
Låt det koka ihop.
Blanda sedan i räkor efter behag.

OBS Riv morötterna fint, skall ej synas att det är morötter!!!
Vitsen är att det skall påminna om romkorn

från hittarecept.se

inte för att det har med Flashback att göra..........

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem