Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Låst dialogruta i wordHewj

Låst dialogruta i wordHewj

Hej !

Har fått en dator med windows 8--katastrif!!!

Instalerade mitt word-program från skiva..

Följde sen instruktionen att man skulle läsa lite.Jag klickade på " Välkommen till Mictosift office 2010 , en dialogruta kom upp. Den går inte att få bort. Den låser hela datorn. Jag stängde av ändå. Satte på ooc h datorn fungerar normalt tills jag klickar fram Word. Då är dialogrutan kvar .

Det finns ett " ?" , klickar jag på det så får jag möjlighet att skjuta rutan åt sidan , men programmet är låst. Det finns kommer ochså upp en liten stän-av-kryss och Alt f4 , när jag klickarpå krysset. Det händer ingenting när jag försöker.

Tacksam blir jag om någon här sitter inne med lösningen.
Antal svar på detta inlägg: 5
Ditt problem låter som det handlar om en första version av Office2010
Microsoft rekommenderar att man uppgraderar office2010 innan man uppgraderar till windows8

och problemet är nog det samma om man försöker köra på en office2010 som inte har alla uppgraderingar innan.
Själv har jag office 2007 som jag kört utan problem
Jag hittade detta i något forum. OBS att de rekommenderar felsäkert läge?

Se till att tjänsten Utskriftshanteraren stoppas innan du installerar Office 2010 i felsäkert läge.

Klicka på Start > alla program > tillbehör > Kör > skriv services.msc > slå till OK. Bläddra nedåt i Serviceswindow, och högerklicka på Utskriftshanteraren > klickar du på stoppa.

Obs: Se till att du vill starta tjänsten utskriftshanterare efter felsökning.

Det finns mer att läsa där
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-office_ins
tall/windows-8-office-2010-install-hangs/c2b1de43-3af0-4401-a501-26d1fe0b7870

http://korta.nu/k901u
Annons
Testa att köra ccleaner och rensa register och sedan gör en ominstallation. Jag har vid några tillfällen råkat ut för att felaktiga installationer får datorn att bete sig liknande, men efter att kört CCleaner så har det fungerat
Tack PerAsk för att du fyllde i

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem