Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

HDD kass

HDD kass

Toshiba HDD2J51 R ULD1 T 2011. Datorn slutade fungera 2013- 10-12 pga laddar anslutnig utsliten?? ASUS LapTop inköpt 2012-04-20
2013-12-26 River ner skrotet i småbitar och laddanslutningen på moderkortet är bristfällig dvs kass. Repar & byter till en annan hdd och allt är ok
Lågformaterade och formaterade hdd. Backup av diverse program & kör den som ext hdd.
2014-01-16 hdd tom ?? HDDRegenerator hittar inga fel, Piriform Recuva finner inget. Hdd är bör enligt Win 7 formateras.
Samma fenomen på en annan ASUS inköpt 09 med samma livslängd. Nu är det gratis datorer som jag fått från olika personer. Är det en kass hdd leverans på dessa ca 7-800 GB hdd ASUS fått?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Svaret på. Periodiska fel, får du bara när du hittar det.
Kyl/värme varianter kan vara svåra att sätta tummen på.

Men två kända varianter finns
Diskmotor och halvledare(elektroniken)
Med andra ord är jag som vanligt tillbaka på ruta No 1.
På 90 talet efter ca 12 minuter på satellit telefon á 60:-/minut visste IT i Sthlm vad jag såg på skärmen i Asien. Tack vare min okunnighet kunde jag konstatera att Office inte är samma sak som Works. Tyvärr visste inte IT det utan skickade xls filer som jag konverterade.

Periodiska fel? specificera denna term. Intermittenta fel kallar jag dem för.
Diskmotor är ett mekaniskt fel. Halvledare är en elektronisk term.

Göcke det finns de som var med i början av DOS och finns med än idag. Acceptera det och var ödmjuk istället för överlägsen. Det finns inga dumma frågor, bara otroligt dumma svar.
Dina svar i många frågor är överlägsna och irrelevanta. Tyvärr är du fast i Microsofts PR och ser bara "fabrikare & microsoft" som en lösning.

Mitt problem är löst liksom Win 8 "mini". Felet på hdd var xxxxxx. Win 8 "mini eller startmotor finns på nätet som torrent fil.
Sluta trumma högt på ditt ego och Microsofts trumma. Vi båda är omkörda av slynglarna sen länge.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem