Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Tuff tant

Tuff tant

http://www.123minsida.se/Bojan/ 101år!!
Antal svar på detta inlägg: 9
Go & Gla ska man va. till alla äldre som har hängt på IT våren och håller Hjärnan igång.

Det visar att även vi yngre kan hoppa på tåget, om vi missat något roligt.
Hon prenumererar antagligen på PC-tidningen, då får man hemsidans mallar
gratis. Bra gjort av en gammal tant. Det är inte så lätt att fixa en hemsida som många tror. Man får faktiskt vara lite konstnärlig och att kunna skriva på ett underhållande sätt.

Det klarar hon rätt så bra. Själv skriver jag inga inlägg när jag är 100 år. Det kan
jag lova er redan nu.
leiake , var inte så säker på det, du..
får man leva så länge , och har skallen i ordning, så går det nog bra.


Jag vill skjuta in att att hantera en dator , kan vara bra för dem som har fått en stroke
Annons
Jag tror att om leiake lever när han är 100 år, kommer han att sitta vid sin dator.Han kan inte sluta med det, tror jag?
Min far dog vid 82 år, min mor blev 89 år. Farsans syster blev 94 år. Ingen i min
släkt har blivit 100 år. Ingen av dom kunde sköta en dator, kanske därför dom
inte blev så gamla.

Min kompis och granne dog nyligen 76 år gammal. Han rökte tobak. Det skall man
inte göra om man vill bli 100 år. Han kunde lite dator, faktiskt.

I uppgången bredvid min har 3 dött på en månad. Dom föråt sig på julmat antagligen. Området jag bor i är befolkat av gamla stofiler.

Hemtjänsten springer benen av sig både dag och natt. Det verkar illa planerat
detta med hemtjänst. Varför envisas myndigheterna med detta. Är man gammal
och skruttig så skall man in på äldreboende. Det hörs ju på namnet.

En i huset fyllde 103 år. När dom skulle sjunga" ja må han leva uti hundrade år" så blev det tyst. Han var ju 103 år redan.
Hej, inget snack om saken, en av Sveriges piggaste 100-åringar. Och faktum är ju att datorn och eventuell korsordslösning håller kropp och framförallt hjärnan igång. Hon var helt klar också utan tvekan, högst starkt. Hälsn, L.
Såg programmet, blev imponerad, Tanten borde få bli Hedersmedlem här på IS
Göcke! Skicka en inbjudan.
RolleBe!

Hon är redan med på ett Forum +55 för äldre. Hon är född år 1912 och bor i Solna.

Hon bloggar på samma sajt som dig. www.123minsida.se.

http://www.123minsida.se/Bojan/

3000 besök har hon haft sedan igår.
Den bästa bloggsida jag läst, alla kategorier!!! Djup imponerad. Bloggen har stil med en underfundig humor, som får en att tänka på Astrid Lindgren.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem