Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Textproblem

Textproblem

Jag har en Hp dator med intel core i 7 processor, kör Windows 8.1 Pro i den. Använder Explorer 11. Jag har problem med att texten blir mindre ibland( väldigt liten), när jag går ut på exempelvis internet start sidan, eller Facebook. Detta händer bara ibland, och det är väldigt irriterande. Är det någon som vet hur jag ska göra för att få bort detta fenomen?
Antal svar på detta inlägg: 7
Är det så enkelt som att du har kommit åt rutan som ändrar zoomnivån? Vet inte hur det ser ut i IE11 - men i 9:an sitter den längst ned till höger i browsern.
Jompe!

Enklast gör du så här. Håll ner knappen Ctrl och rulla på musens hjul.
Luckyswede så enkelt att ändra soomnivån är det inte den står på 100% men blir små texter ändå, men jag gör som leiake använder Ctrl och musen, men tack i alla fall..
Annons
"leiakes" metod är bra! Men inställnings nivån blir kanske lite mer permanent om du klickar kugghjulet längst upp till höger och där väljer rätt zoomnivå.
Jompe!

Jag har min bildskärm på 150 %. Det skall du prova.

I skrivborsmiljön hö-klickar du mitt i skärmen. Klicka anpassa längst ner.
Klicka bildskärm i vä.hörn.

Nu får du upp 3 alternativ. Välj 150%. Klicka verkställ OK och starta om
datorn för säkerhets skull.

Blir du inte nöjd med text och storlek efter denna operation så är du nästan blind.
Jag har soomnivå 100% där är den bra men ibland så blir ändras den till texten ca 50% men ändå står det 100% i soomnivån, men ska prova 150% så får jag se om den ändras där med..
Jompe!

Du följer inte min beskrivning. Du är inne på Zoomnivå. Den bråkar ofta och
hoppar ur.

Hö-Klicka i skrivbordet. /Anpassa/Bildskärm/ Välj 150 % och starta om datorn.
Gör nu som jag säger och inget annat.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem