Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Gul stjärna

Gul stjärna

Sedan en tid dyker det upp en gul stjärna med ett utropstecken när jag klickar på en länk. Dessutom klickar det lite svagt. Jag vet inte vad det är. Råkade installera Open office men med fel installationsfil och fick med My Search Dial. Det har jag avinstallerat och jag vet inte om det har något samband. Är det någon som kan svara på vad det är för något
Antal svar på detta inlägg: 9
Hej PerAsk! Vad menar du med fel installationsfil? Du menar att du har laddat ner det från fel ställe, alltså en sida som samtidigt laddar ner ett antal oönskade extra funktioner och ad-wares (reklam). Undrar om det inte är så att datorn varnar för att ett pop-up fönster vill öppnas på datorn. Vet inte riktigt vad göra, kanske köra ett rensningsprogram mot ad-wares och trojaner. Har själv märkt att man måste passa sig väldigt noga från var man laddar ner och även bocka bort en massa extraprogram vid nedladdning och vid installationen. Just nu kommer jag bara att tänka på städprogrammet "Search and Destroy" som skulle kunna hjälpa. Men passa dig vid nedladdningen så att det ser seriöst ut på nedladdningsidan! Lycka till!
PerAsk!

Det är pop-up fönster som spökar.

Håll ner Ctrl+Alt samtidig som du klickar på länken.
ja, precis som du skriver webProwl.2 Det innehöll något adwareprogram som installerades trots att jag bockade bort rutan med programmet.

leiake. Popupfönster?? Det har ju inte varit så förut.

Jag har rensat med malewarebytes och det tog bort en del. Ska se om det dycker upp igen.
Trevlig helg och tack för svaren
Annons
Känner också igen problemet med obehagliga stjärnknäppar i displayen. Den gången var när jag av misstag fått med adware Babylon med toolbar. Tog då hjälp av Spybot-S&D för att bli av med eländet.
Jag svarade i fel diskussion. Det var Google Toolbar som var problemet genom att dess popupblockerare var igång. Den gick att bocka bort
PerAsk!

Jag hittar inte "leiake hade rätt" i ditt inlägg.

Men jag är glad ändå. Du skall inte bocka av utan använda mitt kortkommando.
Ctrl+Alt. Då blir det lättskött.
Tack leiake, men du sade inte att det var Google toolbar som spökade. Visste inte ens att den var installerad i den aktuella dator (inte min) eftersom det var dolt
PerAsk!

http://forumbilder.se/DC6KT/1namnlos.png

Google Toolbar skall man ha på sin dator. Den är väldigt bra.
Lägger sig i en smal remsa under verktygsfältet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem