Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Laga din dator

Laga din dator

http://www.svt.se/nyheter/varlden/han-lagade-sin-dator-sjalv-i-ugnen

Är detta ett tidigt aprilskämt?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja du Thomas, nog är man böjd att instämma. men vad vet man nu för tiden.Fast i ugnen? Njaaaaaaaaaae. Men ändå,SvT brukar ju inte köra upp för tidigt men, vi får se. Hälsn. L.
kan fungera , men inget att rekomender
Jag vet att farsan lade in utbrända ficklampsbatteri i ugnen, och fick ficklampan att brinna några minuter till."snåla smålänningar" men moderkort????
Annons
Ficklampsbatterier av dagens modell är nog inte att rekommendera den typen av uppladdning. Däremot finns det kanonfina laddare, billiga och bra, man kan köpa laddningsbara och köra lång tid med dem. Bara att tänka på där med att inte sätta i ickeladdningsbara batterier, då smäller det. Ha de. L.
Undrar hur många som vet att det krävs laddningsbara batterier om man har egen laddare. Många kör nog med vanliga, men det kan sluta med en puff och brandkåren hälsar på.

Laddningsbara AA och AAA kostar 50:- st. Det tycker många är dyrt, men det lönar sig i längden. Min mus äter AA batterier ordentligt , men tangentbordet
är sparsammare. Konstigt.

IC-butiken har inga laddningsbara batterier. Jag undrade varför.
- Dom är så dj..a dyra.

Skall man ha riktig klass på sina laddningsbara kostar dom 100:- st. Men då varar dom livet ut. I alla fall för mig.

http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-batterier

Laddn
ingsbara heter rechargeable på engelska. Se till så att det står så,
den här artikeln har inget med uppladdningsbara batterier
Göcke!

Jag vet! Han bakar moderkort i ugnen i stället för muffins. Jag tvivlar på det
receptet. Nästan ett idiotiskt påhitt, då bevisligen en dator inte gillar värme så
öser han på med 170° i 7 minuter.

Han kunde stängt av datorfläkten i 20 minuter i stället.

Att ladda AAA batterier i ugnen är inte att rekommendera.
Vem prata om AAA batterier?? Jag pratade om gamlar flata ficklampsbatterier från 50-talet!!!!
och gamla ficklampsbatterier fick lite draghjälp av att de blev varma
eftersom de inre motståndet varierar med hur svalt batteriet är.

tänk på startbatteriet i bilen. är det kallt så har de sämre förmåga.

men det är inte detta man är ute efter i artikel

läs den i sin helhet så har ni trolig orsak till att det fungerade
Apropå batteripuffar.
I min yngre ungdom slängde jag två stora ficklampsbatterier in i öppna spisen, (oförstånd).
Där PUFFADE de ordentligt efter en stund och kastade svart asfalt eller vad det nu var, runt om i vårat vardagsrum. Mamma var mindre glad kan jag lugnt påstå.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem