Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Installshield

Installshield

Hej! Har tyvärr blivit tvungen att köpa en ny bärbar dator. HP Pavilion.

Levererades med Windows 8. Installerade Windows 8,1 19 mars.

Laddade ner installationsfilen för Panda global protektion och av installerade medskickade Norton och påbörjade installationen av Panda. När installationen ska börja får jag upp ett felmeddelande (-5009:0x8002802b).

Kontaktar Panda som ber mig att ta bort Installshield. Går ej att ta bort används av ett annat program.

Kontaktar Panda igen Som ber mig att starta i felsäkert läge med F8 för att ta bort Installshield, Går ej med F8.

Panda skickar installationsskiva, samma problem.

Installshield består av 3 filer vilka 2 går att ta bort men ej filen professional.


Kan det vara Norton som bråkar.

Windows Vista var bättre att jobba med.


Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Panda är faktiskt ett Gratisprogram likaså Avast Antivirus program som också är mycket populärt och Gratis.

Unchecky är ett bra program som tar bort de program som brukar medfölja när man hämtar program på Internet. Bl.a. Adobe Reader har ju följeprogram men med Unchecky så slipper man dessa jag har det själv och vet att det funkar.

http://unchecky.com/
Jag vet att Panda även har gratis molnbaserade program. jag har en betalversion för 3 datorer, det känns kanske säkrare.

Det finns mycket folk som inte är skyddade över huvud taget, jag har själv varit inne i oskyddade datorer och tittat på foton m.m. vilket är fult.

Det är mer regel än undantag att varje vecka får man påhälsning av IP nummer som inte har i mitt nätverk att göra.

Då är det bra att vara skyddad. Ska kolla unchecky.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem