Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skydda er dator

Skydda er dator

....mot oönskade program som är jobbiga att bli av med. Vår"bengan" gav mig
tipset.

Skaffa" Unchecky" som programmet heter. Ni kommer att ångra er om ni inte gör det. Hela nätet kryllar av oönskade program som nästlar sig in och gör en vansinnig genom att sno startsidan och annat fuffens.

Jag vet inte hur väl programmet sköter sin uppgift, men jag testar.

http://unchecky.com/
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Kontrollpanelen --> Säkerhetskopiering och återställning --> Skapa en systemavbildning sen följer du anvisningarna. Operativsystemet är redan ibockat och sen kan du välja till övriga HD om du vill.

Du ska då ha en Hårddisk till i datorn eller Portionera upp om du bara har en.

Du kan även välja till exempel att ha den på USB eller extern HD.

På slutet frågar den om du vill skapa en CD/DVD om nu Operativsystemet pajar helt så kan du då starta med den och på den skivan blir det då lite andra verktyg med så att du kan backa till tidigare återställning och även laga startsekvensen med om felet ligger där.

Tusen gånger bättre än att göra fabrikare för då har du ju alla dina fungerande program kvar och slipper ominstallera allt. (Bland annat alla dina sparade länkar och även program typ Office är blir ju kvar.

Det tar inte lång tid alls att göra den avbilden och tar samma korta tid att återinstallera.


Ska tillägga att avbilden kan inte vara på samma partition och man kan om du kommer in i kontrollpanelen att återställa det därifrån med på samma ställ i annat fall så går du med skapade CD/DVD skivan och då kommer det fram som om du ska ny-installera vilket du ska välja och efter den bilden så kommer det fram om vad du vill göra. Tror även att när man skapar avbilden så förklaras det noga om hur man går tillväga för att återställa.
TACK DedaPera !!! Nu skall det skapas en systemavbildning !!!!
Annons
Advance SystemCare 7.2 har funkat bra för mig
http://advanced-systemcare.sv.softonic.com/
Hur mycket kan programmet Unchecky se när det gäller bankinloggning och andra känsliga koder och lösenord?
Någon som vet?
Chrille2
chrille2!

Du har nog missuppfattat Uncheckys´arbetsmetod.

Programmet tar bort bockar i en ruta som du inte ser själv. Oftast får man ju med
en toolbar eller något "skit" som man inte vill ha i sin dator när man tar hem ett
nytt program.

Själv har jag fått flera på halsen när jag inte sett upp.

Just nu tittade jag på mitt "Unchecky". Dom gratulerar mig till att jag inte har
några bekymmer med oönskade gäster.


Programmet kollar inga lösenord och bankkoder utan är bara ett skydd.
Förlåt mig, men kan ju bara INTE låta bli att le. Och Emans, "bara" del 3 ???

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem