Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

5g nätet

5g nätet

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article3678633.ece

Om ca 7 år har vi nog 5g nätet klart, men 3g är ju inte klart i hela Sverige!

Och ännu värre 4g!

Vore det inte bättre att se till att hela Sverige har täckning över huvudtaget??

Nå väl,5g sägs att det tar 10 sek att ladda ner en långfilm!!! Så vart ska det sluta??
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag tror inte att den höga hastigheten i 5G kommer att kunna utnyttjas av vanliga konsumenter utan det är mer till att styra och övervaka. A och O i 5G kommer att vara säkerhet. Det får aldrig koppla ner.

Alla TV sändningar kommer säkert att gå i nätet. Det digitala marknätet kommer säkert att läggas ner. Hejdå Boxer. Jag kommer inte att sakna dig.

I tätorter så kommer sändarna att sitta jättetätt. Ericsson och Philips har gemensamt utvecklat glödlampor med inbyggda sändare. Så varje gatllampa kan i princip vara en sändare.

5G kommer att övervaka ditt hem, din hälsa, fordonstrafik och även roboten som ersatt kassörskan.

Kul eller?


Frekvens är bland annat ett uttryck för antalet svängningar per sekund som en kropp, till exempel en sträng eller stämgaffel, gör. Ju fler svängningar per sekund, desto högre blir tonen. Frekvens mäts i Hertz. 1 Hertz = 1 svängning per sekund.

Ett roligt exempel är följande, innan mobilen var uppfunnen.

Ulla bor vid ett berg och hennes älskade Erik bor vid ett annat berg någon mil bort. När Ulla vill ha kontakt med Erik så klättrar hon upp på berget och ropar

- Erik, jag älskar dig.
- Jag älskar dig lika mycket ropar han tillbaka.

Frågan är om dessa kärlekskranka vet om att hela deras konversation hörs av
av byn som ligger närheten av berget. Byn heter idag Åre.

Nu har alla mobiler, så det har blivit mindre skrikande i fjällen. Men många talar
väldigt högt i sina mobiler. Dom tror dom måste skrika även i en mobiltelefon.

Tydligen något genetiskt, från våra förfäder.



Men troligen kan vi bli avlyssnade idag utan att vi tänker på det. Som Ulla och
Erik. Dom gifte sig senare och fick 7 barn som nu har smartphones.
Men varför börja med något nytt när man inte är har kommit mer än halvägs med det gamlar?? Låter helknäppt!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem