Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Installera inte windows 8.1 update

Installera inte windows 8.1 update

Microsoft varnar: "Installera inte Windows 8.1 Update"

http://korta.nu/w1d4y
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

hur jag än säger kommer jag nog aldrig att övertyga dig , men problemet är de professionella verktygen som inte hinner med att rulla ut sina egna uppgraderingarna .
tillsammans med Windows egna..

tyvärr en reallitet som vi får leva med..

det har jag levat med sen PCns & MAcens barndom, även att alla inblandade är för snabba att rulla ut förrändringar, innan de är testade.

men detta finns i alla OS , Du har ju en work around. , många har inte det..

och jag skulle aldrig tvivla på att uppdatera. om man kan gå runt problemet så enkelt.
Jag förstår hur du menar Göcke, men en programtillverkare ska inte behöva ändra
för varje uppdatering som det nu görs i Win 8. Det funkar ju utmärkt i win7 med uppdateringar och programmen behöver inte ominstalleras stup i kvart som nu med W8an
En dum fråga! Hur kan man se om man har windows 8.1 installerat?
Annons
DedaPera har en poäng där det slutade fungera både med mail och internetuppkopplingen till routern var efter en automatisk uppdatering från windows uppdate, det var 3 uppdateringar vid det tillfället men jag vet inte vilka.
loket55!

Uppe till hö. på startsidan skall det finnas SÖK. Då är du UptoDate

Det finns flera vägar. Här är en......

http://korta.nu/ctlzf
nej det är tillverkaren av programmet eller hårdvaran som skall uppdatera sina program/drivrutiner

men innan ni ilsknar till på OSet så har ni ytterligare en möjlighet , och det att testa den äldre installationen genom att felsöka i kompatibilitets läget och välja den senaste av OS-versionen som fungerade .

i win8.1 har det fungerat för mig på allt från gammalt mög från tidigt XP version

Bengan vet du inte vilka uppdateringar det var, går det ju inte att säga vad som felade. men vist en utrullad uppdatering kan ha fel eller kolidera med en som man redan har installerad, med det gjorde det redan på XP-tiden. det har vi hundra tals varianter av i detta forum genom åren.

så lägg XP på hyllan och blidka framåt
Det är inget fel varken på program dess uppdatering eller drivrutinerna.

Programmet funkar innan Windows uppdateringen, sen funkar det inte efter den men gör man en ren ominstallation av samma program med samma drivrutiner och uppdateringarna efter windows uppdatering så funkar det igen felfritt.

Programmen är anpassade till Windows Vista Win7 och win8 så de behöver inte köras varken i XP mode eller annat mode. Men att behöva ominstallera ett fungerande program efter varje uppdatering som Win8.1 släpper tyder ju på att det är fel i uppdateringsförfarandet som då sannolikt tar bort visa filer i mjukvaran.

Enligt ditt resonemang Göcke så skulle jag ju inte kunna installera om programmet och använda den som om ingenting hade hänt efter att windows har uppdaterats. Men se det kan jag, men det är ett himla jobb att installera om programmen efter varje winuppdatering.

Hade jag däremot inte kunnat installera och köra exakt samma program efter uppdateringen så hade det ju varit en annan sak.

DedaPera , tror inte du har läst det jag föreslog.

nästa gång det inträffar som du berättar om att vissa program lägger av vid fixuppdateringar , så gå in och kör felsök i kompatibilitetsläge på de programen och se vad som händer . innan du installerar om dem.

jag säger det bara i all välmening
Nu har jag ju inte 8an kvar efter att ha blivit heligt förbannad och less på den

Förmodligen så inväntar jag W9 eller så gör jag en partition till på en av HDn och installerar 8an på den (har för tillfället både w7 och XPn på datorn, dualboot) men kan få för mig att ha en tredje OP till på den vilket jag så småningom kommer att ha när W9 kommer.
Men som det ser ut nu och de arbete jag använder datorn till så passar 8:an absolut inte för det och blir nog mer som en "leksak"
så det kan bli..
men det är ju i och för sig inget nytt det heller

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem