Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Därför ska du installera Windows 8

Därför ska du installera Windows 8

http://korta.nu/wl8ge

Enl detta måste man installera Win 8.1 uppdatering innan 13 maj
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Vet du Göcke, om man kan uppgradera Windows 8.1 Enterprise utan någon ny produktnyckel igen, som man var tvungen att ha när man uppgraderade från 8.0 till 8.1. Det hade ju varit smidigt om man fått uppgradera den versionen man har utan krångel...med nya produktnycklar som kommunen knappt vill lämna ut
Iggesörping , det där är rena djungeln för gemene man.

en del som köpte datorer med 8.0 fick gratis uppdatering till 8.1 efter installationen.

medans företagens egna ITavdelningar har helt andra varianter av upphandlingar och utrullning av konceptet.

I ditt fall är det nog bara att fråga ITavdelningen om hur de gör
eftersom Windows 8.1 Enterprise är en volymlicens
Innan uppgraderar från W7 bör ni fundera på följande:
Kommer mina kringliggande enheter att fungera?
Jag tänker främst på skrivare. Finns det drivrutiner till W8 för den/de skrivare jag har? Kolla på skrivarfabrikantens hemsida. Risken är framför allt för lite äldre skrivare att skrivartillverkaren inte lägger ner nåt jobb att utveckla nya drivrutiner så du kanske måste köpa ny skrivare.
Själv har jag W8.1 och för att känna igen mig från tidigare winversioner så kör jag i "skrivbordsläge" för det mesta. Att gå över till W8 betyder att du måste lägga ner en massa tid att komma in i mystiken.
Mitt råd - avvakta om du är nöjd med din W7 version.
Annons
i 8.1 går det att köra i kompatibilitetsläge för skrivare , där kan man välja xp/vista/win7 , så problemen är inte helt så stora som man kan tro. och även program som fungerar i vista/win7 går att testinstalleras med något av allternativen, så det är inte helt kört.

det är värre med min Appel med risc processor , den kan jag inte ens surfa med
eftersom de har slutat med att skriva kod för den processorn, och inte kan jag uppgradera appels OS. sedan de gick över till Intel processorer.
Så en dator med knappt 2000 drift timmar är bara skrot.
Där kan man säga att man blev lurad ..
Upptäckte idag att det nu fanns en uppdatering till Windows 8.1 Enterprise. Så nu har jag den. Ingen ny produktnyckel alltså
Jag letade i Windows update i fredags och då fanns den inte, men nu

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem