Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skriva ut webbsida

Skriva ut webbsida

Tidigare i våras så gick det att på Hemnets hemsida spara ned ett objekt med bilder via Micorosoft XPS writer och sedan konvertera till pdf med ett speciellt program.

Nu har de gjort om något och jag har med olika program försökt att spara ned webbsidan som den sett ut med bilder och allt, men istället för flera sidor så blir det bara en enda sida med lite grundtext. Inga bilder på huset för övrigt följer med. Har någon en bra ide hur man ska knäcka detta.
Jag har iof markerat allt och klistrat in i ett worddokument, det funkar och det går ju att spara varje bild för sig, men det blir ju inte exat som webbsidan och nu RETAR det mig att det inte går.

Hjälp..... vad har de gjort. Hur fungerar det rent tekniskt? Jag var inne och kollade koden, men hittade ingen länk till bilderna.
Antal svar på detta inlägg: 8
jag testade och då fungerade en 5sidig sida.

kan det vara så att du inte får förhandsvisning eller visning efter utskrift till fil??
Jag var lite otydlig.
Jag kollade på en fastighet på Hemnet och sedan klickade jag vidare för att se alla bilder och då hamnade jag på Fastighetsbyråns sida och där är det problemet.
Har du något tips

bruten länk kortad http://korta.nu/1dobh

jag gjorde det samma , och fösta gången jag skrev ut blev det inte något alls
sedan ändrade jag i inställningar för XPs utskrifter att den skulle visa utskriften osv

då fick jag även möjligheten att både spara filen och visa den.

tydligen har inställningarna ändrats vid de senaste uppgraderingarna
Annons
den sidan du hänvisar till skriver enbart ut sidan 1 , oavsätt hur man gör. så någon blockering i skriptet finns det i den.. för den sidan beter sig inte som andra jag testat, det ser man i förhandsvisningen redan.
OK. Då är vi två om detta iaf.
Tack så länge
Nej det är alla , som hamnar på samma ruta,
efter första sidan så blir det tvärstopp.

inte ens PrintFrendly hjälper till.

ett sätt att springa runt problemet är att kopiera hela sidan
och klistra in det i Word , hoppa över formaterings felen
och spara sidan som websida
och sedan printa ut de sidor man får,
testa med att förhandsvisa innan du jobbar ihjäl dig

eller så skriver du till fastighetsbyrån om att de skapar en utskriftsikon som
går runt spärren och ger dig en utskriftsvänlig variant eventuellt en pdf
JO jag gjorde som du sade med Word och det blev ju ok.
Jag misstänker att Fastighetsbyrån inte vill att man skriver ut själv utan att man ska kontakta dem. Ska kolla med dem

Tack för din insats
kan man inte få ut objektet är det ju sämre marknadsföring och då borde ju säljarna säga ifrån, det är ju även en kostnadsfråga , att trycka upp broschyrer kostar , som säljaren får betala

lycka till

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem