Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Song Contest

Song Contest

Eurovisionen igår. Jag tyckte skäggiga damens låt var bäst, och jag tycker hon var värd att vinna, men jag förstår inte kommentarerna efteråt att detta ligger så väl i tiden.

Vad menar man egentligen, tycker man att könen skall raderas ut fullständigt, skall vi vänja våra barn vid att farmor kommer o hälsar på i helskägg, skall farfar ha långt böljande hår och läppstift kombinerat med örhängen och lösbröst.

Jag tycker detta har gått helt överstyr, varför skall inte en man få vara en man och en kvinna en kvinna? Trolige är det en generationsfråga, jag tror att Conchita hade tagits om hand för förargelseväckande beteende när jag var ung, kommer aldrig att kunna acceptera detta.vad anser ni
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Visst får man fortfarande vara man eller kvinna, man väljer själv..... men vill man vara något annat så går det också bra för mej
Ha en bra dag/UL
Vill man själv bli accepterad som man är så är det ju rimligt att man själv accepterar andra som de är.

Va här i Sverige har ju bland annat Christer Lindarw med flera. Det är deras eget val att se ut som dom vill och trivs dom själva med det så stör det då inte mig.

Conchitas (Thomas "Tom" Neuwirth) valde att se ut så när hen uppträder vilket gjorde att hen tog hem segern med ganska så stor marginal.

När jag var ung uppträdde skäggiga damen på cirkus, snart är det väl dags för unga män att klättra im i garderoben, det är väl nästan skamligt att inte vara bög eller transvestit?
Annons
North naturen spelar mänskligheten spratt
och vi är oss själva det största sprattet

så länge vi inte kan leva fredligt med varandra,
så är det den största utmaningen vi har i människostacken.
Godmorning, som man nog sagt tidigare någon gång, var och en får bestämma själv vilka kläder och smink de vill ha på sig, men en sak, och den är viktig, försök INTE intala att det ska vara helt normalt, för om det vore så då blev jorden och alla andra planeter snart utan levande människor. Angående Eurovisions-resultatet så kom ju ändå Sanna rätt bra till i alla fall. Hennes låt är ju en av de får som man kan lära sig att spela och sjunga, i vanlig ordning var det ju en massa ljud bara som det varit nu på senare tid. Vinnarlåten var ju också möjlig att sjunga med i. Och så detta med att alla olika delar av Europa som alltid röstar på grannländerna. Syns ju klart alla ggr. Men nu "vänder vi blad och går vidare",, hälsn. L.
Trivs dom själva med det så stör det inte mig så länge jag är accepterad som jag själv är.
Att klanka ner på andra visar ju bara på att man själv är missnöjd med sig själv eller anser sig själv vara helt perfekt, vilket man långt ifrån är mer än i sina egna ögon.
DedaPera, inte frågan om att klanka ner på andra eller framhålla sig själv, bara inse fakta, sedan som vi sa får ju alla vara som de vill vara,bara det inte blir som de oftast nu heter att den som har en annan åsikt har helt fel. Må gott nu. L.
Jag är nöjd med mig själv och min tro, påverkas inte av genusforskare och kvinnorörelsen och andra, du får förlåta mig DedaPera, men jag tror inte du hade den inställningen när du var ung, du har fångats upp av det löjliga tänkandet som härskar i samhället idag, där allt skall anses normalt, hur onormalt det än är.

An man är en man och skall uppträda som en man, en kvinna är en kvinna och skall uppträda som en kvinna, det man idag lär sina barn är abnormt, och när svängningen återgår till det normala får ni stå där med skammen.
Man får tänka här att 50% procent av röstningen kommer från jurymedlemmar som enbart lyssnar på låtarna och ser inte artisterna i sig. De övriga 50% är ju vi konsumenter som lägger våra röster på vilket vi tycker är bäst.

När man hänger upp sig på andras utseende och klädsel då är det inte musiken man främst uppskattar utan bara letar efter fel hos personen som framför låten.
Vi i norden, Danmark, Sverige och Norige röstar och ger höga poäng till varandra för att vi tycker bäst om den sortens musik och lika så gör andra länder där dehar samma musiksmak som grannländerna.
Nu blev det ju så att av alla 27 (?) röstande länder har gemensamt röstat fram vinnarlåten och delvist artisten.

Den låt och artist som jag själv tyckte var bäst kom ju nästsist (Slovenien) men inte är jag bitter för det och kommer att köpa den skivan.
Smaken är ju som baken och alla har vi våra egna favoritlåtar och artister.

North , det måst varit fel i biologi/kemi undervisningen ni fick när ni gick i skolan

läser man Nordstedts uppslagsverk från denna tiden så får man ju skratta så man kiknar, så mycket som måste revideras som rena nonsens , fick ju in världen i 2:a Ww

och läser man gamla böcker om sjukdomar och ärftlighet så blir man ju mörkrädd , det har hänt mycket på 100år , men många vill tydligen inte se detta.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem