Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

TV4 Play på Samsung Galaxy Tab 3

TV4 Play på Samsung Galaxy Tab 3

Har en SAMSUNG Galaxy Tab 3, modell GT-P5210 med Android 4.2.2, inköpt i januari i år.
När jag vill se på TV4 Play i plattan så säger den att jag måste ha Adobe Flash Player installerad. När jag försöker göra detta så svarar den att AFP inte stöds av denna platta. TV4 Play-appen är den senast utkomna, 15 april 2014.
Finns det någon annan väg att gå eller är det bara att inse denna begränsning? Kan nämna att SVT Play fungerar utmärkt.
Antal svar på detta inlägg: 7
Hagaherrn

På google hittade jag detta.

Scrolla en bit ner så hittar du ditt problem. Det behövs en app från SVT.

http://korta.nu/ha87j
Tack leiake för Ditt snabba svar.
Tyvärr så hjälpte det inte. Följde instruktonen till punkt och pricka men när jag testar mot TV4 Play så återkommer uppmaningen att jag måste ha AFP installerad.
Har gjort 3 st försök men med samma negativa resultat.
Och som det stod i artikeln så har SVT en app som gör att AFP inte behövs. Denna har jag installerad och SVT Play fungerar utmärkt som jag skrev tidigare.
Dags för TV4 att tänka om...
Men tack ändå leiake för Din hjälp!
TV4play , har en suportsida , och många klagar på att android inte klarar av deras gamla player , därtill så är det ett problem med DRM-skyddet osv
i över 5månader har de sagt att de jobbar på problemet och att de skall byta player mm , kolla in där och ställ din frågan, lycka till!
Annons
Tack för tipset, Göcke!
Har skrivit till dom om mitt, och naturligtvis andras, problem med TV4 Play och Adobe. Skall bli intressant och få deras svar. Jag kommer att informera om det händer något.
Hagaherrn , lycka till! Det är ju alltid kul om de kan lösa problemen med playern för alla.
Skickade fråga till TV4 Plat Support och fick följande svar:

Hej, tack för din fråga. Vi har dessvärre ett problem med just tab 3 vad gäller att spela video som har krypteringsskydd. Det gäller främst våra kanaler och amerikanska serier. Vi har skickat ett buggrapport till vår underleverantör av videospelaren och hoppas få en buggfix så snart som möjligt.

Blir nu att avvakta vad de kan komma fram till.
den rapporten har de jobbat med länge nu

tack för att du förmedlar det, men jag tro att de kommer att byta spelare
men det säger de inte rent ut

själv så förespråkar jag standardisering som det enda rätta.
det gynnar alla

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem