Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Somna vid ratten

Somna vid ratten

När jag var aktiv i mitt bilkörande Sverige runt så var just detta mitt största problem att hålla mig vaken.

Tre gånger fick jag bogseras upp på vägen utan skador på varken bil eller mig själv. Det kan man kalla "julafton".

Nu är denna bifogade grej inte 100%-ig då den bara varnar med ljud. Skall det vara riktigt
så skall hela bilen förlamas i minst 30 minuter annars kör folk vidare.

Har man somnat en gång, somnar man snart igen. Det enda är att sova någon timma, men vem hinner med sådant.

Ett tag öppnade jag tvärdrag trots det var frost ute. Höll på att frysa ihjäl, men jag somnade ändå.

Är man förståndig och sömnig vid ratten så skall man sova i en bra stund.
Allt annat är en för tidig död.

http://korta.nu/g3gk1
Antal svar på detta inlägg: 5
Kul grej, kan man sätta den i Riksdagshuset månne?
Rolfre!




Jag tror att riksdagsledamöterna går dit för att sova och koppla av. På sitt kontor
blir dom antagligen störda av sina kollegor.
Bra inlägg leiake. Du har helt rätt att det enda är att stanna och sova. Många gånger har jag klivit ur bilen och gått en sväng för att piggna till, men det går inte lång stund innan jag börjat nicka till. Flera gånger har jag varit på väg av men bara en enda gång i min ungdom var jag riktigt av utan att något hände.
Jag och min kusin åkte till jobbet och helt plötsligt märker jag att han håller i ratten och jag blir förbannad, tills jag vaknar till och ser att jag är nere i diket och åker och han styr emot för att komma upp på vägen. Det gick bra den gången utan några skador, men i min värld så såg jag vägen framför mig fast jag egentligen körde ner i diket.
Annons
Mikrosömn på MC har jag råkat utför, åkte viserligen inte av, men såg inte älgen som stod och glodde på mig mitt på vägen, när bruden bakpå slog till mig i sidan, vaknade jag.
Min bästa kompis lider av sömnapné. Han somnar direkt när jag kör bilen. Han
sover efter 2 km.

Kör han själv så har inte så stora besvär, men han skulle köra turister i Florida.
Då fick han fråga om någon kunde köra i hans ställe annars kom dom inte fram
till Disneyland.

En busschaufför anmälde sig frivilligt. Vilken tur.

Testa om ni lider av sömnapné.

http://korta.nu/wzjnb

Kör inte bil om ni har höga siffror.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem